علی‌رغم سال‌های نه‌چندان خوب اخیر، گرت بیل نقش مهمی در افتخارات یک دهه اخیر رئال مادرید داشته است.

خداحافظی زودهنگام جانشین رونالدو از رئال مادرید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گرت بیل در ترکیب رئال مادرید در بازی برابر بیلبائو در استادیوم سن مامس بازی نکرده و تمام مدت روی نیمکت حضور پیدا کرد. اما جالب این‌جاست این ستاره ولزی‌ حتی برای گرم کردن نیز به لب خط فراخوانده نشد. گرت بیل هرگز برای کارلو آنچلوتی که ترجیح داد وینی و رودریگو را در ترکیب قرار داده و ایسکو را به‌عنوان اولین مهره هجومی خود برای حضور در ترکیب انتخاب کند، گزینه‌ای قابل حساب برای قرار گرفتن در زمین نبود.

اما گرت بیل در این میان تنها نبود، زیرا نه ادن هازارد و نه لوکا یوویچ، دو مهاجم دیگر تیم نیز مورد توجه سرمربی رئال مادرید قرار نگرفتند، اما مورد این بازیکن خاص و متفاوت است. نه هازارد و نه یوویچ سابقه‌ای مانند گرت بیل به‌عنوان بازیکن رئال مادرید ‌را ندارند.

چهار بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با ارائه عملکردی تعیین کننده در فینال‌های 2014، 2016 و 2018، باعث شده گرت بیل جایگاه یک بازیکن تاریخی در باشگاه رئال مادرید از آن خود کند. گل تعیین کننده او در فینال لیسبون برابر اتلتیکومادرید و البته دو گل تماشایی مقابل لیورپول در کیف، برای همیشه در ذهن هواداران رئال مادرید باقی خواهد ماند. در روزهای ابتدایی حضور گرت بیل در مادرید از او به‌عنوان جانشین کریستیانو رونالدو در درازمدت نام برده شد، اما شرایط متفاوت پیش رفت.

پنج ماه پیش از پایان قرارداد گرت بیل، همه چیز در مورد آینده این بازیکن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، هرچند قطعیت‌هایی نیز وجود دارد. این بازیکن در این فصل سه مصدومیت به‌همراه یک مورد ابتلا به کرونا داشته که زمان بازی او در لباس رئال مادرید را به حداقل رسانده است: 193 دقیقه در سه بازی که آخرین آنها در تاریخ 28 سپتامبر 2021 است. آن روز گرت بیل برای آخرین بار در ترکیب ثابت قرار گرفته و البته به‌علت آسیب دیدگی از زمین خارج شد.

جالب این‌جاست گرت بیل در فصل جاری 232 دقیقه در ترکیب تیم ملی ولز بازی کرده و در رده ملی بیشتر از باشگاهی به میدان رفته است. تیم ملی ولز در تاریخ 24 مارچ و در اولین بازی پلی‌آف جام جهانی قطر به مصاف اتریش با داوید آلابا می‌رود. قرارداد او در 30 ژوئن به پایان می‌رسد و باید دید در صورت صعود تیم ملی ولز به جام جهانی چه تصمیمی در انتظار گرت بیل خواهد بود. 

در صورت ناکامی ولز، حتی احتمال زیادی مبنی بر خداحافظی این بازیکن از دنیای فوتبال در سن 32 سالگی وجود دارد. اما بازی کردن در جام جهانی در نوامبر سال جاری انگیزه بزرگی برای گرت بیل بوده و ممکن است تغییراتی در مسیر آینده این بازیکن ایجاد کند.

ممکن است در دیدار امشب رئال مادرید مقابل گرانادا شاهد حضور گرت بیل د ترکیب باشیم. اما معدود هواداران این تیم انتظار دارند کارلو آنچلوتی نام او را در ترکیب ثابت قرار دهد. از آن قدم‌های بلند، قدرت پای چپ و توانایی سرزنی روزهای فراوانی گذشته و انگار شاهزاده رئال مادرید در دهه‌ها پیش در ترکیب این تیم بازی می‌کرده است.