فارس | فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در سفر به امارات ضمن اتهام‌زنی به ایران در حملات تنبیهی اخیر صنعاء تاکید کرد که زمان نگران‌کننده‌ای برای امارات است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام)، شب گذشته (یکشنبه، ۶ فوریه) به منظور رایزنی با مقامات اماراتی در خصوص حملات تنبیهی اخیر صنعاء، وارد ابوظبی شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: ژنرال مک‌کنزی پس از مجموعه حملات موشکی انصارالله یمن انجام شد، روز یکشنبه وارد امارات شد تا درباره تلاش‌ها برای تقویت دفاعی این کشور گفت‌وگو کند.

به نوشته پایگاه خبری «الجزیره»، وی که به منظور تاکید بر پایبندی ایالات متحده به حمایت از ابوظبی به این سفر رفته، اندکی پیش از فرود هواپیمایش به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم زمان بسیار نگران‌کننده‌ای برای امارات است. آنها به دنبال حمایت هستند. ما این‌جا هستیم تا این حمایت و کمک را مهیا کنیم».

وی افزود: «هواپیماهای F-22 یکی از بهترین رادارهای نظارتی در جهان را در اختیار امارات قرار می‌دهد که قادر به شناسایی تهدیدها از جمله موشک‌های کروز در حمله زمینی و پهپادها است».

مک‌کنزی تصریح کرد که ناوشکن کول در آب‌های پیرامونی امارات نیز محموله‌های قاچاق سلاح را شناسایی می‌کند.

 فرمانده سنتکام ادعا کرد که موشک‌های بالستیک میان‌بردی که امارات را هدف قرار داد در یمن طراحی و ساخته نشده بلکه در مکان دیگری ساخته شده و معتقد است که ایران در این موضوع دخالت دارد.

وزارت دفاع آمریکا هفته  پیش اعلام کرده بود که جنگنده‌های پیشرفته F-22 و ناوشکن کول را مأمور همکاری با ارتش امارات در برابر تهدیدها کرده است.

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، نیروهای مسلح یمن سه عملیات را طی هفته‌های اخیر علیه مواضع حیاتی امارات انجام دادند که آخرین آن به یکشنبه پیش باز می‌گردد.

حمله نیروهای مسلح یمن به عمق خاک ابوظبی و دبی، با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی همزمان شده بود و این امر بر اهمیت پیامهای تنبیهی ارسالی صنعاء به ابوظبی می‌افزاید.

پس از این حملات بود که وزارت دفاع فرانسه، جمعه پیش اعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات عربی متحده در مقابل عملیات‌های نیروهای یمنی، با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

این حمایت‌های غربی از ابوظبی از دو هفته پیش آغاز شده ودر حالی ادامه دارد که آمریکا در حال بررسی بازگرداندن نام جنبش مقاومت انصارالله یمن را به لیست سیاه خود است.