بارسلونا تحت هدایت ژاوی صعود فوق العاده‌ای را در جدول لالیگا تجربه کرده است.

پرواز با ژاوی؛ بارسلونا چقدر پیشرفت کرده؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از تساوی 3-3 در ویگو مقابل سلتا، بارسلونا را ​​در رده نهم قرار داشت که خبر حضور ژاوی روی نیمکت بلوگرانا منتشر شد. این سرمربی جوان برای اولین بار تیمش را در دربی مقابل اسپانیول در‌ تاریخ 20 نوامبر رهبری کرد و بارسلونا در آن بازی با یک گل به برتری دست یافت. تنها 10 هفته بعد، بارسای تحت هدایت ژاوی در رتبه چهارم جدول قرار داشته و در حال حاضر در منطقه امن کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

در 12 هفته ابتدایی و دوران حضور رونالدو کومان و سرخی بارخوان، بارسلونا 17 امتیاز از 36 امتیاز ممکن را به‌دست آورده بود. اما در دوران صدارت ژاوی، این تیم در 10 هفته اخیر، 21 امتیاز از 30 امتیاز ممکن را کسب کرده و موفق به کسب 6 پیروزی برابر اسپانیول، ویارئال، الچه، مایورکا، آلاوس و اتلتیکومادرید، سه تساوی مقابل گرانادا، سویا و اوساسونا و قبول تنها یک شکست در دیدار با بتیس شده است.

بارسلونا با 38 امتیاز و دو امتیاز برتری نسبت به اتلتیکو در رده چهارم قرار دارد و برتری در دیدار معوقه حتی این تیم را یک رتبه بالاتر نیز خواهد برد. در صورت رخ دادن این اتفاق، هدف بعدی ژاوی و تیمش جبران فاصله 6 امتیازی با سویا و رسیدن به رتبه دوم جدول در هفته‌های پیش رو است.

با توجه به فاصله 11 امتیازی با رئال مادرید صدرنشین، جبران این اختلاف در هفته‌های باقی‌مانده بسیار دشوار است، اما قرار گرفتن در رتبه دوم نیز یک نتیجه فوق العاده برای تیمی خواهد بود که هنگام ورود ژاوی در رده نهم جدول حضور پیدا کرده بود.