محرومیت کنعانی‌زادگان از دو بازی ملی، با واکنش‌های مثبت و منفی بسیار زیادی در فضای فوتبال ایران همراه بوده است.

شما بگویید: با محرومیت کنعانی‌زادگان موافقید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران بیانیه‌ای را در جهت محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع وسط تیم ملی ‌منتشر کرد که بنا بر این حکم او از دو بازی آینده ‌‌در فروردین ماه مقابل کره‌جنوبی و لبنان محروم خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید علت محرومیت این بازیکن سابق پرسپولیس و عضو فعلی باشگاه الاهلی انتشار یک فایل صوتی است که او در آن مبادرت به یک گفت‌وگویی غیر معمول کرده و به‌نوعی بر خلاف خط قرمز‌های عرفی جامعه ایران قدم برداشته است.

در پی انتشار این صوت در فضای مجازی موجی از حملات از سوی منابع رسمی و البته برخی از کاربران متوجه حسین کنعانی‌زادگان شد که اتفاق نظر آن‌ها، زیر سوال بردن موجودیت اخلاقی تیم ملی بود. این فشار در یک ماه گذشته مکررا ادامه‌دار بوده و با وجود ‌بازی خوب این مدافع جنوبی فوتبال ایران در دو دیدار مقابل عراق و امارات از آن کاسته نشده و عده زیادی درخواست مجازات وی را داشته و دارند.

این صحبت‌ها عموما شامل محور‌های ذیل است:

* کنعانی‌زادگان شأن تیم ملی را پایین آورده است.

* کنعانی‌زادگان قصد داشته قرنطینه کرونایی تیم ملی را بشکند و به این‌ترتیب سلامت هم‌تیمی‌هاش را مورد خطر قرار بدهد.

* با توجه به سوابق انضباطی این بازیکن باید برخوردی با وی صورت می‌گرفته است.

همه این صحبت‌ها در شرایطی انجام می‌شود که در طرف مقابل این سوال وجود دارد؛ این‌که آیا صرفا یک وویس و دستیابی به محتوای یک گفت‌وگو مدرک مناسبی برای محرومیت یک بازیکن فوتبال هست یا نه و آیا کمیته اخلاق حق داشته که دست به محرومیت کنعانی بزند یا خیر؟

با حکمی که شب گذشته کمیته اخلاق منتشر کرده، مسلم است که کنعانی از بازی حساس ایران مقابل کره که به‌نوعی جنگ صدرنشینی تیم ملی در این رقابت‌ها است، محروم خواهد بود. کنعانی در بین مدافعان ایران در دو سال گذشته شاخص‌ترین بوده و نکته جالب اینکه ورودش به تیم ملی مربوط به دوره‌ای است که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود و حتی در دورانی که او مصدوم بود، برای ریکاوری وی برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته بود.

بنابراین حالا باید دراگان اسکوچیچ و اعضای کادرفنی تیم ملی به دنبال یک آرایش تازه در قلب دفاعی ایران برای بازی کره جنوبی باشند؛ این در حالی است که از بین بازیکنان اصلی دفاع، مرتضی پورعلی‌گنجی نیز بعد از پارگی رباط صلیبی هنوز در دسترس نیست.

با این اوصاف بد نیست شما نیز در این زمینه مشارکت کنید و نظرات خود درباره این حکم و ماجرای کنعانی‌زادگان را برای ورزش سه بفرستید؛ آیا عقیده دارید که او شایسته این مجازات بوده یا فکر می‌کنید می‌شد با نگاهی متفاوت، جرم را متوجه فردی کرد که این فایل را منتشر کرده است؟ نظرات خود را برای ما بفرستید و در اسرع‌وقت آن‌ها را مشاهده کنید.