آبی‌پوشان در حالی امروز مقابل پیکان قرار می‌گیرند که در سه تقابل حذفی گذشته با خودروسازان به برتری رسیده‌اند.

استقلال- پیکان؛ رکورد جام حذفی باقی می‌ماند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال امروز چهارمین مصاف خود در تاریخ رقابت‌های جام حذفی را مقابل پیکان برگزار می‌کند و در حالی این دیدار را انجام می‌دهد که تاکنون شکستی در این بازی‌ها برابر حریف خود نداشته است. 

نخستین بار در تاریخ نُهم خردادماه ۱۳۸۰ استقلال و پیکان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که آبی پوشان در ورزشگاه شیرودی تهران با گل‌های علیرضا نیکبخت، مهدی صالح‌پور و حمید تبریزی توانستند از سد پیکان عبور کنند و راهی مرحله بعد شوند.

سه سال بعد در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۸۳ این بار در دور یک‌چهارم نهایی این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند که بازهم استقلال با گل رضا عنایتی در دقیقه ۱۰۰ که شامل قانون گل طلایی شد، توانست به پیکان را شکست دهد. 

سومین مصاف استقلال و پیکان در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۹ بود؛ جایی که شاگردان فرهاد مجیدی با دو گل شیخ دیاباته و محمد دانشگر در مقابل تک گل ابراهیم صالحی به برتری رسیدند و راهی مرحله بعد شدند.

در این سال‌هایی که استقلال با پیکان دیدار کرده و به برتری دست پیدا کرده، هیچ‌وقت به قهرمانی نرسیده و یک‌بار نیز در فینال مغلوب سپاهان و یک مرتبه دیگر هم در نیمه نهایی مغلوب فجرسپاسی شده و همچنین سال گذشته نیز در فینال مغلوب فولاد خوزستان شد‌.