با پیوستن عزیزبک آمانوف به استقلال، اکنون سوال اصلی درخصوص پستی است که قرار است او به میدان برود. باید دید مجیدی چه برنامه‌هایی برای او در ذهن دارد.

آمانوف جای چه کسی را در ترکیب استقلال می‌گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از مذاکراتی که چندین روز به طول انجامید، سرانجام عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی پای به تهران گذاشت و قراردادش را با آبی‌های پایتخت به امضا رساند. بازیکنی که سابقه حضور در تیم ملی کشورش را در کارنامه داشته و فصل قبل نیز یکی از بهترین بازیکنان لوکوموتیو تاشکند بود.

نکته جالب و عجیب درخصوص آمانوف، قابلیت بازی کردن این بازیکن در پست‌های مختلف است. او در لوکوموتیو تاشکند تنها در پست دروازه‌بانی به میدان نرفته و قابلیت بازی در همه نقاط زمین را دارد اما پست تخصصی او هافبک و وینگر چپ است ولی در بازی‌های زیادی نیز به‌عنوان مهاجم نیز بازی کرده است.

با پیوستن این بازیکن به استقلال، سوال اصلی درخصوص پستی است که قرار است فرهاد مجیدی از این بازیکن استفاده کند. در پست تخصصی او، جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی حضور دارند و در سمت راست نیز وریا غفوری، صالح حردانی و حتی کوین یامگا نیز می‌توانند به میدان بروند. تا زمان حضور این بازیکن در میدان، به‌درستی مشخص نیست که آمانوف در چه پستی قرار است برای استقلال به میدان برود.

* آمانوف، رقیب جدید جلالی و سلمانی؟

این بازیکن فصل قبل در لیگ ازبکستان، در 5 بازی به‌عنوان هافبک چپ، یک بازی به‌عنوان وینگر چپ و در ‌یک مسابقه نیز به‌عنوان دفاع چپ به میدان رفته است. پست‌هایی که اکنون مجیدی در آنجا جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را در اختیار دارد. فرهاد مجیدی نشان داده است که اعتقاد ویژه‌ای به سلمانی دارد و او یکی از بازیکنانی است که در این فصل، دقایق زیادی برای استقلال به میدان رفته است. با این وجود، عملکرد سلمانی در این فصل در بعضی از مقاطع دچار نوسان بوده است.

هم‌چنین، ابوالفضل جلالی دیگر بازیکنی است که می‌تواند برای استقلال در این پست بازی کند. او با رهایی از بند مصدومیت، در دسترس کادرفنی قرار گرفته و در دیدار جام حذفی مقابل پیکان نیز از ابتدا به میدان رفت. سمت چپ، یکی از پست‌هایی است که احتمال حضور عزیزبک آمانوف در آنجا بالاست.

* دوئل با وریا و حردانی، صفر درصد!

با وجود وریا غفوری و صالح حردانی در سمت راست، مجیدی قصدی برای استفاده از آمانوف در این جناح از ترکیب تیمش ندارد. پس از مصدومیت کاپیتان آبی‌ها، دست کادرفنی برای انتخاب جانشین او چندان باز نبود و یامگا مجبور شد در چند بازی به جای وریا به میدان برود و گاهی نیز سبحان خاقانی این وظیفه را بر‌عهده داشت.

با این حال، پس از جذب حردانی ترافیک و رقابت در سمت راست بالا رفته و مجیدی قصدی برای افزایش تراکم در این پست ندارد و با این‌که آمانوف فصل قبل در 6 بازی به‌عنوان هافبک راست و 2 بازی با پست وینگر راست به میدان رفت، اما مجیدی برای آمانوف در قسمت‌های دیگری از ترکیب تیمش برنامه دارد.

* خیال راحت فرهاد از میانه میدان

کمترین پستی که آمانوف به میدان رفته، هافبک میانی است. جایی که فرهاد مجیدی در آنجا مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس را دارد و از عملکرد آن‌ها نیز راضی است. در صورت غیبت این دو، روزبه چشمی، سعید آذری و سعید مهری نیز می‌توانند به میدان بروند البته به شرطی که مورد آخر از استقلال جدا نشود.

به هر شکل دست فرهاد در میانه میدان پر است و آمانوف نیز تجربه زیادی از بازی در این قسمت از زمین ندارد و احتمال حضور او در مرکز میدان بعید به نظر می‌رسد.

* رقابت با حسین‌زاده، محتمل‌ترین گزینه ممکن

احتمال اینکه مجیدی قصد داشته باشد آمانوف را به دروازه حریف نزدیک کند، بسیار بالاست. امیرحسین حسین‌زاده بازیکن جوان استقلال در این فصل بازی‌های زیادی را انجام داده و عملکرد خوبی نیز داشته است. اما مجیدی در پست او، بازیکن باکیفیت دیگری ندارد هر چند که قاسمی‌نژاد نیز گاهی اوقات به‌جای حسین‌زاده به میدان رفته است که البته پست این بازیکن، جای دیگری از زمین مسابقه است.

علی‌رغم برخی انتقادات از حسین‌زاده، اما مجیدی رضایت کاملی از این بازیکن دارد و در بیشتر بازی‌های استقلال حضور ثابتی در ترکیب اصلی داشته است. در صورت استفاده از آمانوف در پست حسین‌زاده، رقابت جذابی بین این دو بازیکن شکل خواهد گرفت.

* بازی در کنار ژستد؛ ایده‌ای جذاب

عزیزبک آمانوف فصل قبل در 9 بازی به‌عنوان مهاجم نوک به میدان رفت و ضمن به ثمر رساندن 3 گل، دو مرتبه نیز موفق شد به هم‌تیمی‌هایش پاس گل بدهد. نکته جالب این‌که او در هفته‌های پایانی فصل قبل ازبکستان در این پست به میدان رفت و عملکرد رضایت‌بخشی را نیز از خودش به‌نمایش گذاشت.

حضور این بازیکن در خط حمله و بازی در کنار رودی ژستد نیز می‌تواند گزینه جذابی برای استقلال باشد. دو بازیکن با پتانسیل‌های متفاوت که می‌توانند زوج ایده‌آلی برای یکدیگر باشند و حریفان را به چالش بکشانند.

به هر شکل فرهاد مجیدی بازیکن چند پسته‌ای را به‌خدمت گرفته که توانایی بالایی در پست‌های هجومی دارد. باید دید فرهاد مجیدی چه ایده‌هایی برای استفاده از عزیزبک آمانوف در ذهن دارد. به نظر شما مجیدی قصد دارد از این بازیکن ازبکستانی در چه پستی استفاده کند؟ نظرات خود را برای ما ارسال کنید.