در آستانه روز آخر نقل و انتقالات همه منتظرند تا واپسین خریدهای تیم‌های لیگ برتری نیز مشخص شوند.

پیش به سوی روز آخر پنجره زمستانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز پایانی نقل و انتقالات ایران در شرایطی دنبال خواهد شد که در طول پنجره زمستانی تمام تیمها برای تقویت خود تلاش کردند اما در نهایت بعید است به جز چند تیم، مربیان لیگ برتری از روند فعالیت مدیران باشگاهشان در این پنجره رضایت داشته باشند.

اگرچه احتمال رخ دادن اتفاقی ویژه و پیش‌بینی‌نشده در روز پایانی نقل و انتقالات بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسد اما همچنان مذاکرات برای عقد قرارداد با بازیکنان موردنظر ادامه دارد و نکته جالب اینکه در روز پایانی پنجره زمستانی، قرار است سه بازی از هفته هفدهم نیز برگزار شود.

اینجا در فاصله چند ساعت تا آغاز روز پایانی نقل و انتقالات وضعیت کلی تیمها در بازار نقل و انتقالات را بررسی می‌کنیم و از فردا صبح نیز با گزارش زنده اتفاقات ددلاین زمستانی فوتبال ایران همراه شما خواهیم بود.

* سرخابی‌ها؛ یک خرید ویژه و یک ناکامی بزرگ

استقلال در پنجره زمستانی موفق شد عزیزبک آمانوف هافبک ازبک را جذب کند که فرهاد مجیدی از خرید او رضایت کامل داشته است اما ستاره نقل و انتقالاتی آبی پوشان، صالح حردانی بود که از فولاد جذب شد. استقلال در ازای خرید این مدافع راست ملی پوش آرش رضاوند و عارف آقاسی را در اختیار فولاد قرار داد. رشید مظاهری دیگر خروجی بزرگ استقلال است که به سپاهان رفت و همچنین بابک مرادی، محمدرضا آزادی، متین کریم زاده و فردین رابط نیز دیگر بازیکنان فهرست جدایی آبی پوشان را تشکیل می‌دهند.

پرسپولیس اما شرایطی متفاوت در پنجره زمستانی داشت و با حداقل ورودی و خروجی به کار خود در نقل و انتقالات پایان داد. پیش از آغاز نقل و انتقالات، جدایی بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس قطعی شد و همچنین با مصدومیت عیسی آل کثیر از ناحیه رباط صلیبی انتظار می‌رفت که خرید یک مهاجم در دستور کار باشگاه باشد. پس از بازی سوپرجام نیز نام مهدی شیری در فهرست مازاد قرار گرفت تا به این ترتیب همه در انتظار جذب رامین رضاییان و مهاجم خارجی باشند اما یک روز مانده به پایان نقل و انتقالات، انتقال رضاییان و مهاجم برزیلی منتفی شد تا احمد گوهری تنها ورودی پرسپولیس لقب بگیرد.

* مدعیان صنعتی؛ خرید در حد رفع نیاز

سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی دو خرید داشت که هر دو بازیکنان ستاره فوتبال ایران محسوب می‌شوند. میلاد جهانی از ذوب آهن به تیم همشهری منتقل شد و رشید مظاهری نیز از استقلال به این تیم پیوست. این در حالی است که شایعاتی پیرامون جذب عبدالکریم حسن نیز وجود داشت که در نهایت منتفی شد. محمدرضا خلعتبری و نیما میرزازاد نیز تنها خروجی سپاهان بودند.

مس رفسنجان که همیشه به عنوان تیمی متمول در نقل و انتقالات حضور فعالی داشته، این بار تنها پورامینی را از پیکان و یکی دو بازیکن را از تیمهای لیگ یکی خرید و مهدی کیانی نیز در لیست خروجی قرار گرفت. آلومینیوم اراک عصر امروز احمدی را خرید و با مهرداد بایرامی نیز قرارداد امضا کرد.

* مورد ویژه فولاد و پیکان در پنجره زمستانی

فولاد و پیکان فعال‌ترین تیمهای نقل و انتقالات بودند که موفق شدند خواسته‌‌های کادرفنی را برآورده کنند. پیکان با فروش چند بازیکن خود، درآمدزایی فوق العاده ای را رقم زد؛ آنها نادر محمدی را به تراکتور، علیرضا کوشکی را به فولاد و حسین پورامینی را به مس رفسنجان فروختند. در عوض میلاد بدرقه و محمد قاسمی‌نژاد از فولاد به این تیم منتقل شدند.

سرخپوشان اهوازی اما در مسیری متفاوت علیرضا کوشکی را با پرداخت رضایت نامه جذب کردند و آرش رضاوند و عارف آقاسی را هم در ازای حردانی خریدند. این در حالی است که محمدرضا خلعتبری هم دیگر خرید این تیم بوده است.

* سایر تیمها؛ بدون خرید ستاره

در نقل و انتقالات نیم فصل غیبت تیم گل گهر سیرجان حسابی جالب توجه بود. این تیم که از پشتوانه مالی مطلوبی برخوردار است، هیچ خریدی را انجام نداد. اما تراکتور پایین جدولی که از مدعیان دور افتاده، با خرید محمد بلبلی، مهدی کیانی و نادر محمدی حضور قابل توجهی در این پنجره داشت.

تیم ذوب آهن 5 خرید داشت و فجرسپاسی هم چند بازیکن از جمله میلاد کمندانی و یوسف وکیا را به خدمت گرفت. هوادار هم تنها خرید خود را به جذب بابک مرادی از استقلال اختصاص داد. سایر تیمها در حد و اندازه خود بازیکنانی را به خدمت گرفتند اما در بینشان هیچ ستاره خاصی دیده نمی‌شود.