خواکین مسی، بازیکن جوان نیولز اولد بوی، به خاطر شباهت نامش به لیونل مسی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

او به دلیل مسی بودن فحش می‌خورد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، خواکین مسی پیراهن شماره 10 نیولز را به تن دارد و حالا در مرکز توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است. 

اگر او بتواند تکنیک خوبی را به نمایش گذاشته و در زمین بازی بدرخشد، شاید کسی از او بپرسد فکر کردی کی هستی؟ مسی؟ و خواکین می‌تواند در پاسخ به این سوال بگوید:« بله، من مسی هستم.»

خواکین سیلویو مسی در 16 آوریل سال جاری میلادی 20 ساله خواهد شد و در حال حاضر  برای حضور در جام لیبرتادورس زیر 20 سال به اکوادور رفته است. 

او پس از هر بار معرفی خود با نام خانوادگی مسی و به عنوان بازیکن نیولز باید توضیح دهد که نسبتی با لیونل مسی ندارد و حتی شانس ملاقات با این بازیکن را هم نداشته است. هرچند وقتی خیلی کوچک بوده او را در ورزشگاه نیولز و از فاصله دور دیده اما رویای او این است که روزی بتواند در یک تیم با او به میدان برود. 

این که یک فوتبالیست با نام خانوادگی مسی باشد اما لئو نباشی یعنی فشار مضاعفی روی تو قرار دارد و در مرکز توجه قرار می‌گیری اما به نظر می‌رسد که این موضوع هنوز چندان عمومی نشده و بسیاری از آن بی‌خبر هستند. 

با این حال این بازیکن در کلیپ معارفه و افتتاحیه جام لیبرتادورس جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. 

او در این ویدیو مدعی شده که در شهری به نام کورونل آرنولد در فاصله 40 کیلومتری روساریو به دنیا آمده است. او در سن هشت سالگی به آکادمی نیولز ملحق شده اما اولین تجربه حضورش در زمین فوتبال را با بلاویستا پشت سر گذاشته و حالا در جام لیبرتادورس زیر 20 سال به میدان می‌رود. 

او کنترل توپ خوب و پویایی خوبی داشته و موفق شد کرنری را در بازی برابر گوارانی روی دروازه حریف ارسال کند که هم تیمی‌هایش نتوانستند از آن استفاده کنند. 

کارلو دورهند، خبرنگار اهل روساریو، به ما گفته که مسی تا به حال در چهار بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده و هیچ گلی به ثمر نرسانده است. 

فدریکو هرناندز، مربی فعلی آگروپکواریا، می‌گوید:« او هافبکی خوب با توانایی دریبل‌زنی، عبور از موقعیت تک به تک و دامنه شوت متوسط است. وقتی ما او را به تیم ذخیره‌ها آوردیم با بدشانسی مصدوم شد و ما به توافق رسیدیم که بار دیگر به دسته چهارم برگردد.»

سیلویو با قد 1.74 متر بلندتر از لیونل مسی و راست پا است. او در طول این سال‌ها 58 بازی انجام داده و 9 گل به ثمر رسانده است. 

اگر زندگی حرفه‌ای او مسیر درستی را به سمت فوتبال حرفه‌ای طی کند و به حضور در لیگ دسته اول منجر شود، شاید دیگر با کنجکاوی بیش از حد مرتبط با لیونل روبرو نشود. 

او در این باره گفت:« همه این سوال را از من می‌کنند. این یک اتفاق ساده است. در شهر ما سه خانواده هستند که نام خانوادگی مسی دارند. آنها بیشتر به من مرتبط هستند چون من خودم را وقف فوتبال کردم و بازی را در نیولز شروع کردم. زیباترین اتفاقی که می‌تواند در زندگی من رخ دهد این است که با لیونل بازی کنم. شماره 10 را به او می‌دهم، برایم مهم نیست خودم چه شماره‌ای بپوشم.»

یدک کشیدن نام مسی به این معناست که بسیاری از حریفان سعی می‌کنند مانع از بازی او در زمین شود. او یک سال پیش در گفتگو با روزنامه موندو دیپورتیوو اظهار داشت:« یک بار در لیگ نهم برابر بنفیلد یکی از مدافعان میانی که پسری بزرگ و بلند بود، تمام مدت دنبالم می‌کرد تا صرفا من را مسی صدا کند.»

او همچنین در اینترنت نیز با اظهارات عجیبی روبرو شده است:« یک بار دیگر در یادداشتی که درباره من نوشته شده بود، بسیار از مردم بدون این که من را بشناسند، حرف‌های زشتی را صرفا به خاطر نام خانوادگی‌ام زده بودند. واقعیت این است که من هرگز هیچ یک از این دو موقعیت را درک نکردم.»

با توجه به این خواکین به خاطر این نام خانوادگی‌اش مسی بارها با دیگر هم‌تیمی‌هایش مقایسه شده، نیولز به او توصیه کرد که از نام خانوادگی مادرش استفاده کند. خواکین در این باره با خانواده‌اش صحبت کرد اما در نهایت تصمیم گرفت با همین نام ادامه دهد. 

افرادی که از سنین کمتر شاهد رشد او بوده‌اند از این بازیکن به عنوان جوانی تحصیل‌کرده یاد می‌کنند که خانواده کم‌رو و متوسطی دارد اما این برای تحمل این حجم از فشار کافی نیست. یکی از منابع موثق می‌گوید:« او محکوم به تحمل مقایسه‌ای است که هیچ سودی برایش ندارد.»

بسیاری با توجه به تماشای بازی این بازیکن 20 ساله و سطح فعلی او باور دارند که رسیدن او به تیم اول نیولز و ورود به ترکیب اصلی این تیم برای او دشوار خواهد بود و شاید نیاز داشته باشد که فوتبالش را در باشگاهی دیگر ادامه دهد.

هرچند او نسبتی با لیونل مسی ندارد اما فامیلی دارد که سابقه حضور در دنیای فوتبال را داشته باشد. ماکسیمیلیانو بیانکوچی 37 ساله از روساریو که پسرخاله اوست و در سال 2018 در باشگاه روبیو نیو از پاراگوئه از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

خواکین سیلویو باید روایت خودش از حضور در دنیای فوتبال به عنوان یک مسی را بنویسد، در حالی که لیونل در این سن موفق شده بود با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان شود.