محمد محبی در مصاف با بنفیکا سومین گل خود را در فصل جاری لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند و به نظر می رسد راه درخشش در فوتبال پرتغال و راهیابی به تیم های بزرگ تر را یاد گرفته است.

گزارش؛ از مهندسی نفت تا گلزنی به بنفیکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این همان مسیری بود که مهدی طارمی همشهری او در فوتبال پرتغال دنبال کرد و  امروز یکی از بازیکنان خارجی موفق در لیگ برتر پرتغال است و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک از پورتو راهی یک تیم بزرگ تر در فوتبال اروپا خواهد شد. هر چند باید به این نکته هم اشاره کرد پورتو تیم شناخته شده ای در فوتبال اروپا بشمار می رود. مهدی طارمی بازی در پرتغال را با تیم ریوآوه شروع کرد و گلزنی های پی  در پی او موجب شد که توسط تیم پورتو شکار شود و در حالی که دومین فصل حضور در پورتو را سپری می کند مورد توجه تیم های بزرگ اروپایی قرار گرفته است.

البته که مقایسه محمد محبی و مهدی طارمی اشتباه است به این خاطر که دو بازیکن در پست های مختلف هستند با قابلیت های فنی منحصر به فرد اما به نظر می رسد محمد محبی همانند همشهری اش مهدی طارمی در فوتبال پرتغال تبدیل به بازیکن شناخته شده ای شود. جالب اینکه مدیر عامل باشگاه سانتاکلارا پیش از اولین گل محمد محبی در لیگ برتر پرتغال در پاسخ به درخواست باشگاه های ایرانی برای در اختیار گرفتن محمد محبی به عنوان بازیکن قرضی گفت استراتژی ما برای محمد محبی فروش او به یکی از تیم های پورتو، اسپورتینگ و یا بنفیکا است و در فاصله چند هفته محمد محبی به تیم بنفیکا گل زد. او پیش از این دروازه تیم های مورینسی و ویسنته را هم باز کرده بود و این در حالی است که او در سیستم 3 دفاعه تیم سانتاکلارا به عنوان مهاجم کاذب در پست وینگ بک راست به میدان می رود.

اما رفتارها و عادت های جالب محمد محبی او را تبدیل به یکی از لژیونرهای خاص کرده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

مهندسی نفت در دانشگاه خلیج فارس

محمد محبی جز بازیکنان تحصیلکرده فوتبال کشورمان بشمار می رود. او در رشته مهندسی نفت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر مشغول به تحصیل است و از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین پیگیر پاس کردن واحدهایش در این رشته است. او اذعان کرد اگر فرصت مهیا شود هم چنان به تحصیلات خود در این رشته ادامه خواهد داد.

محمد محبی در تیم شاهین شهرداری بوشهر بود که چهره شد. در فصلی که شاهین شهرداری بوشهر با مربیگری عبدالله ویسی به لیگ برتر صعود کرد او با قرارداد 50 میلیون تومانی گل صعود تیم شاهین شهرداری بوشهر در بازی پایانی را زد. در مصاف با تیم سرخپوشان پاکدشت که بعدها به تیم هوادار تهران تغییر نام داد. محمد محبی بعد از درخشش در این تیم توسط امیر قلعه نویی به سپاهان آمد و در فصل اول حضور در این تیم هم در لیگ برتر بازی کرد و هم در لیگ قهرمانان آسیا. از سویی توامان به اردوی تیم امید و تیم ملی دعوت شد و در بازی های مقدماتی المپیک و جام جهانی 2022 برای تیم های امید و تیم ملی بازی کرد.

این بازیکن بوشهری جز معدود بازیکنانی است که فعالیت کمی در فضای مجازی دارد. او سال های سال صفحه ای در اینستاگرام نداشت و به تازگی و آنهم به اصرار دوستان و نزدیکانش صفحه اش را راه اندازی کرده اما زیاد پست نمی گذارد. اما نکته جالب دیگر در مورد محمد محبی اینکه او بعد از حضور در سپاهان از جیب برای خود دستگاه ریکاوری خرید تا بعد از مسابقه با استفاده از این دستگاه خیلی سریع به شرایط بعد از مسابقه برگردد و اصطلاحا بدنش دچار اسید لاکتیک نشود.

گله از اسکوچیچ ممنوع

در حالی که محمد محبی در دوره مربیگری مارک ویلموتس همواره یکی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بود اما از زمانی که اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی قرار گرفته کمتر به اردوی تیم ملی دعوت می شود. در آخرین مصاحبه وقتی از محمد محبی پرسیدیم آیا گله ای به خاطر عدم دعوت به اردوی تیم ملی ندارد؟ گفت: « برای من گله از سرمربی تیم ممنوع است. من هم به دیدگاهی که مرا به اردوی تیم ملی دعوت کرد احترام می گذارم و هم به دیدگاهی که مرا از اردوی تیم ملی خط زد. اگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی شوم تقصیر من است نه سرمربی تیم ملی چون سرمربی تیم ملی دوست دارد بهترین نفرات را به اردوی تیم ملی دعوت کند و بهترین نتایج را بگیرد. او خودش را بیشتر از من دوست دارد و من باید تلاش کنم با ارایه بازی های خوب برای سانتاکلارا دوباره اسکوچیچ را متقاعد کنم تا مرا به اردوی تیم ملی فرا بخواند.»

بی تعارف این رفتار خیلی در بین بازیکنان ایرانی که ستاره می شوند مرسوم نیست و همواره از سرمربی تیم ملی به خاطر عدم دعوت از خویش انتقاد می کنند در حالی که در نهایت مربیگری یک شغل سلیقه ای است و هر مربی ایده  خاصی دارد و بر اساس ایده هایش بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می کند.

محمد محبی بعد از این مصاحبه و رهایی از بند مصدومیت از ناحیه کمر ارایه گر بازی های خوبی در لیگ برتر پرتغال در ترکیب سانتاکلارا بوده و در هفته های اخیر دروازه تیم های مورینسی ، ویسنته و بنفیکا را باز کرده است. او که طی توافق باشگاه سپاهان و سانتاکلارا با شهریا مغانلو معاوضه شده است هفته های ابتدایی سختی را در این باشگاه سپری کرد. اخراج های پی در پی مربی در این باشگاه ابهام وضعیتش را بیشتر کرد اما در هفته ای که با نمایش خوب در برابر پورتو در لیگ کاپ خود را به سرمربی تیم اثبات کرد و تصور می شد در لیگ برتر پرتغال هم تبدیل به مهره ثابتی شود در تمرین از ناحیه کمر احساس درد کرد و این مصدومیت موجب شد هفته های متمادی شانس بازی را از دست دهد. تا اینکه در بازی با مورینسی و در هفته نوزدهم به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد. او در دقایقی کوتاه که وارد میدان شد موجب اخراج بازیکن حریف شد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. همین گل به ادامه حضور او در ترکیب سانتاکلارا کمک کرد و بعد از تکرار گلزنی اش در بازی با ویسنته در مصاف با بنفیکا از ابتدا به میدان آمد. هر چند در دقیقه 52 به دلیل مصدومیت تعویض شد اما گلزنی به بنفیکا بدین معنی است که او جای خود را در ترکیب سانتاکلارا پیدا کرده و با ادامه گلزنی می تواند استراتژی باشگاه را نهایی کند. یعنی فروش به تیم پورتو، اسپورتینگ یا بنفیکا.

این بدین معنی است که در آینده ای نزدیک یکی از اتفاقات محتمل در مورد محمدمحبی همبازی شدن با مهدی طارمی است.