پنجشنبه هفته گذشته بود که خبری در فوتبال ایران مبنی بر محرومیت مهرداد سراجی مدیرعامل سایپا از سوی کمیته اخلاق منتشر شد.

واکنش رئیس کمیته استیناف به محرومیت مدیرعامل سایپا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" کمیته اخلاق در یک حکم تنبیهی مهرداد سراجی را 6 ماه از فعالیت در کلیه امور فوتبالی محروم کرده است؛ از آن‌جایی که سراجی یکی از طراحان موضوع استیضاح عزیزی‌خادم شناخته می‌شود، در پی این تصمیم، صف‌بندی‌های تازه‌ای شکل گرفت و روز گذشته یکی از اعضای کمیته استیناف در این‌باره اظهارنظر کرد.

حالا صالحی رئیس کمیته استیناف به عنوان یک مقام رسمی در این‌باره توضیح می‌دهد.

او می‌گوید: تاکنون پرونده مربوط به محکومیت آقای مهرداد سراجی به این کمیته ارسال نشده و اساسا از تجدیدنظر خواهی و مبنای صدور حکم محرومیت ایشان بی اطلاع هستیم.

صالحی ادامه داد: طبق بند ۱ ماده ۱۰ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف مسئول رسیدگی به تجدیدنظر خواهی اشخاص از آرای غیر قطعی کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته وضعیت بازیکنان می باشد و بررسی بازه زمانی چند ماهه فرایند دادرسی هر یک از کمیته های قضایی فدراسیون و نیز تصمیمات هیات رئیسه محترم و سایر قسمت‌های فدراسیون، از صلاحیت ذاتی کمیته استیناف خارج است.

رییس کمیته استیناف با توضیح بندی قانونی صحبت‌هایش را تکمیل کرد: بند ۱۳ ماده ۲۱ مقررات مذکور، تکلیف بر توجه کامل رئیس و کلیه اعضای رکن قضایی به وصف محرمانگی و بی طرفی، و پرهیز از هرگونه اظهار نظر در خصوص پرونده و محتویات آن و نیز مصاحبه با رسانه ها تا قبل از صدور رای دارد.

علیرضا صالحی با اشاره به شخصی‌بودن اظهارنظر عضو کمیته استیناف گفت: با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات، نوشتار آقای موسوی صرفا اظهار نظر شخصی بوده و مبین دیدگاه و نظر کمیته استیناف نیست.