ایرنا/ «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در ئوئیتر گفت که دیدار سازنده‌ای را با مذاکره کننده ارشد ایران، درباره مسائل باقی‌مانده در مذاکرات رفع وین داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این دیپلمات روس که صبح روز یکشنبه با علی باقری کنی در دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیدار داشت گفت: رایزنی های بسیار فشرده در جریان مذاکرات وین درباره برجام ادامه دارد. به ویژه در مورد مسائل باقیمانده با مذاکره‌کننده ارشد ایران، دیداری سازنده داشتم.

وی سپس راهی هتل ماریوت شد تا با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کند. اولیانوف در توئیتی یادآور شد که این ملاقات در مقطع پایانی مذاکرات وین صورت گرفت.

این دیپلمات روس همچنین با روسای هیات‌های سه کشور اروپایی در هتل کوبورگ دیدار کرد تا به گفته او طرف‌ها درباره مسیر پیش رو در مذاکرات بحث و تبادل نظر کنند.

تحرکات هیات روس درحالی که گفت‌وگوها به مراحل حساس و مباحث جدی پیرامون مسائل باقی‌مانده رسیده است، افزایش قابل توجهی یافته است.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. باقری دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شد و هم اکنون سرگرم رایزنی های فشرده دیپلماتیک با طرف‌های مذاکره کننده است.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.