ژاوی هرناندز تساوی در دربی برابر اسپانیول را غیرمنصفانه خواند و عنوان کرد که قهرمانی لالیگا سخت‌تر از قبل شد.

ژاوی: این یک قدم به‌عقب بود، قهرمانی سخت شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی شب سوم از هفته بیست‌و‌چهارم لالیگا، امشب تیم فوتبال بارسلونا در دربی کاتالونیا میهمان همشهری خود اسپانیول بود که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت.

در این نبرد جذاب، بارسلونا خیلی زود و در دقیقه دوم مسابقه توسط پدری با پاسی از جوردی آلبا به گل رسید. بارسا تا دقیقه 40 توانست از برتری‌اش محافظت کند، اما داردر گل تساوی اسپانیول را در فاصله پنج دقیقه به پایان نیمه نخست به ثمر رساند. بارسلونا در دقیقه 56 توسط گاوی گلی دیگر به ثمر رساند، اما VAR این گل را مردود اعلام کرد.

اسپانیول در ادامه یک بار دیگر رقیب همشهری نامدار خود را غافلگیر کرد و این بار رائول دی توماس بود که در دقیقه 64 دروازه بارسلونا را باز کرد. این گل اسپانیول را تا آستانه کسب یک پیروزی ارزشمند برابر تیم تحت هدایت ژاوی هرناندس پیش برد، اما این اتفاق رخ نداد چرا که لوک دیانگ تعویض کارساز ژاوی با ضربه سر، سانتر دقیق آداما ترائوره را به گل دوم بارسا تبدیل کرد تا این تیم دربی را نبازد.

در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده این بازی، جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا و نیکو ریبائودو به دلیل درگیر شدن با یکدیگر کارت قرمز گرفتند و اخراج شدند.

ژاوی هرناندز سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی گفت:« فکر می کنم باید بازی را برنده می شدیم. وقتی می توانستیم 0-2 پیش بیفتیم، گل تساوی را به ما زدند. گل دوم حریف هم بر خلاف روند بازی بود. در نهایت ثانیه پایانی گل تساوی را زدیم و یک امتیاز گرفتیم. تحلیل من از بازی این است که باید با نتیجه ای خوب برنده می شدیم ولی این اتفاق رخ نداد. تساوی حاصل اشتباهات‌مان بود و باید اولین منتقد خودمان باشیم. البته باید توجه داشت که بازی در این ورزشگاه ساده نیست و حتی رئال صدرنشین هم اینجا باخته بود.»

ژاوی ادامه داد:« موقعیت های خیلی بیشتری از اسپانیول داشتیم و در واقع امشب دو امتیاز از دست دادیم نه اینکه یک امتیاز گرفته باشیم. بر بازی مسلط بودیم و افسوس که گل دوم را زودتر نزدیم. اگر 0-2 پیش می افتادیم، روند بازی به کلی عوض می شد. اسپانیول دو یا سه بار جلو آمد و به دو گل رسید. موثرتر از ما بودند و ما شانس های زیادی از دست دادیم. خوب بازی کردیم و هر دو تیم در جدیت برابر بودند. بر خلاف بازی با اتلتیکو، امشب در حمله موثر و مفید کار نکردیم.»

لوک دیانگ در نقش ناجی:« گل های او اتفاقی نیستند. او حرفه ای است و در سرزنی تبحر دارد. دو شانس داشت و یکی را گل کرد. لوک یک بازیکن مثال زدنی است.»

مصدومیت آرائوخو:« باید پزشکان نظر بدهند. مصدومیتش عضلانی است و نمی دانم شرایطش برای بازی بعد چه خواهد بود.»

شانس قهرمانی:« خیلی سخت است و تساوی امشب یک قدم به عقب بود. فقط می توانم بگویم که باید به مبارزه ادامه دهیم. همین.»