همیشه یکی از دغدغه های ورزشکاران چه در سطح حرفه ای و چه در سطح آماتور بیمه آنها بوده است. در حالی که این موضوع در ورزش حرفه ای سال هاست حل شده است.

صندوق حمایت از قهرمانان؛ بیمه را حل می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در یک خبر خوب اعلام کرد: این صندوق آمادگی دارد در یک حرکت جهادی مشکل بیمه قهرمانان را حل و فصل کند.

سید مصطفی ابطحی در این باره می گوید: اعضای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ۶ هزار و ۲۳۶ نفر هستند که این تعداد به هفت گروه تقسیم بندی شده است. تمامی افرادی که عضو این صندوق می‌شوند حتما باید از فدراسیون مربوطه نامه معرفی که این نامه نیز باید مورد تایید دفتر امور مشترک فدراسیونها باشد را در اختیار داشته باشند و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نیز نامه‌ای از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را ارائه کنند تا بتوانند به عضویت صندوق درآیند. بیمه تکمیلی به دو صورت عادی و ویژه، پیگیری امور درمانی این اعضا، تشکیل پرونده پزشکی برای ورزشکارانی که دارای بیماری‌های خاص هستند، پرداخت وام از طریق معرفی به بانک رسالت و کمک‌های بلاعوض از جمله اقداماتی است که صندوق در این مدت در جهت حمایت از فعالین این عرصه انجام داده است. همچنین از ابتدای دولت سیزدهم حداقل پرداخت مستمری به پیشکسوتان به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در مورد برنامه‌های صندوق جهت حمایت از ورزشکارانی که بیمه پایه را ندارند هم گفت: برای رفع این مشکل هم پیشنهادات مختلفی را می‌توان ارائه کرد. پیشنهاد ما این است که این موضوع از طریق برگزاری جلسه بین فدراسیونهای ورزشی، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک با سازمان تامین اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و برطرف شود. یکی از پیشنهادات در این خصوص استفاده از روشی شبیه به بیمه خویش فرماست که البته این امر منوط به این است که منابع مالی وزارت ورزش و جوانان تامین شود، روش دیگر استفاده از بیمه آینده‌ساز است که تقریبا همه خدمات مانند بیمه درمان، بیمه بیکاری و بازنشستگی را در بر می‌گیرد.