رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت آینده باید فرض را بر بقای تحریم‌ها بگذارد گفت که دولت آینده باید بداند که اگر تحریم ها باقی ماند چطور می‌خواهد کشور را اداره کند ضمن این که همه تلاشش را بر رفع تحریم ها قرار دهد.

ذوالنوری: دولت آینده همه تلاشش را بر رفع تحریم‌ها بگذارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام ذوالنوری در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خردادماه انتخابات بسیار مهمی است ما در شرایط خاصی هستیم که از جمله آن وضعیت و مشکلات اقتصادی و بحث تحریم‌هاست لذا دولت آینده باید دولت بسیار تلاش قابل و کارآمدی باشد و فرض را بر بقای تحریم‌ها بگذارد چون رفع تحریم‌ها دست ما نیست باید برای این منظور تلاش کنیم اما در نهایت دست ما نیست و یک طرفش تصمیم طرف مقابل است.

وی ادامه داد: خنثی سازی تحریم‌ها تقویت توانمندی‌های داخلی و بهره‌گیری از توانمندی های داخلی، تقویت ارتباط با منطقه و کشورهای همسایه و شرکای راهبردی مان در دنیا مثل چین و روسیه بسیار مهم است همه اروپا موضع آمریکا را ندارند با بخشی از اروپا می‌توانیم ارتباطاتی داشته باشیم لذا دولت آینده باید بر این اساس کارهایش را پیش ببرد که اگر تحریم‌ها باقی ماند چه طور می‌خواهد کشور را اداره کند در عین حال هم همه تلاشش را برای رفع تحریم‌ها بگذارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر این اساس ما احتیاج به دولت قابل و فرد جامعی داریم کسی که در مشاغل و مناصب راهبردی کار کرده باشد و مشکلات پیچیده و ترکیبی کشور را بشناسد چون همه به هم گره خورده و به هم وابسته است. مثلا اگر کسی بگوید می‌خواهد اشتغال را حل کند باید پرسید که چه طور می‌تواند اشتغال بدون رونق تولید را حل کند برای این‌که چگونه رونق تولید بدون مهار واردات بی‌رویه ایجاد کند. چه طور می‌تواند از واردات بی‌رویه و کالاهای وارداتی جلوگیری کرده و آنها را از قاچاق جدا کرده و جلوی قاچاق را بگیرد؟

ذوالنوری توضیح داد: ما برای یکسال کشور ۱۰ میلیارد دلار اعتبار برای کالاهای اساسی می‌گذاریم که در نهایت هم تامین نمی‌شود اما قاچاق ما بالای ۲۰ میلیارد دلار است؛ مشخص است که با چنین وضعیتی نمی‌شود رونق اقتصادی ایجاد کرد و تولید کننده روی پای خود بایستد وقتی به اشتغال نگاه می‌کنیم همه مثل زنجیره بهم وصل است.

وی اضافه کرد: باید مشکلات بانکی را حل کرد تا سیستم بانکی درست نشود اصل سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی و تولید کننده نمی‌تواند تکان بخورد. بانک های ما مثل اختاپوس تمام رگ و ریشه بخش خصوصی را قفل کردند و خود بانک ها بنگاهداری می‌کنند و کارتل شده‌اند. بانک‌ها رقیب اصلی بخش خصوصی شده اند و در این شرایط طبیعی است که بخش خصوصی نتواند کار کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع بندی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود باید مجموعه‌ای از اشراف و تسلط به مسایل کشور اعم از سیاسی، اقتصادی اجتماعی، فرهنگی، درمان و آسیب‌های اجتماعی را داشته باشد مردم هم افراد را بر اثر برنامه‌هایشان ارزیابی کنند. این که طرف چه کسی است مهم نیست بلکه برنامه اش مهم است مردم در انتخابشان سعی کنند هر کسی که می‌تواند بهترین اقدام را انجام دهد به آن رای دهند.