ابزار برای موفقیت یورگن کلوپ فراهم شده و به قول خودش این بهترین تیمی است که سرمربی آلمانی در اختیار داشته است.

کلوپ و سودوکوی خط آتش لیورپول (گزارش)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته مثلث 'MSF' برای یورگن کلوپ غیرقابل تغییر بود. از زمانی که سادیو مانه، محمد صلاح و بابی فیرمینو برای اولین بار در سال 2017 کنار هم قرار گرفتند، این سه نفر مثلثی مرگبار را تشکیل داده و لیورپول را در پنج سال گذشته به ماشین قدرتمندی تبدیل کردند، و آنها قهرمان لیگ قهرمانان در سال 2019 و لیگ برتر در سال 2020 شدند. 

خط آتشی قدرتمند با زدن 313 گل. با این حال در این فصل سیستم لیورپول به روش 1-4-3-3 تغییر کرده و یورگن کلوپ باید قبل از رویارویی با اینتر در بازی اول مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا این سودوکوی جذاب را حل کند.

کلوپ پس از رسمی شدن انتقال لوییس دیاز، وینگر کلمبیایی پورتو با مبلغ 45 میلیون یورو در ژانویه در این رابطه گفت: "این باشگاه بزرگ تر از آن است که فقط به یک نفر وابسته باشد و ما باید برای همه سناریوهای موجود آماده باشیم. ما تلاش می کنیم تا گزینه هایی برای حال و آینده باشگاه معرفی کنیم. این روند پیشرفت شامل تزریق خون تازه به رگ لیورپول است و ما با جذب دیگو ژوتا و لوئیس دیاز در این مسیر هستیم. لیورپول در خط حمله خود در حال جهش است."

در ژوئن 2023 قرارداد سه عضو "MSF" به پایان می رسد. علاوه بر این، مانه و صلاح امسال وارد سی سالگی خواهند شد و فیرمینو هم اخیرا دچار افت محسوسی شده است. 

جیمی کاراگر بازیکن سابق لیورپول در این رابطه گفت: "18 ماه زمان زیادی است. من فکر می کنم که آنها سعی خواهند کرد ابتدا تکلیف محمد صلاح و سپس دو نفر دیگر را مشخص کنند. من به باشگاه اعتماد دارم و آنها همزمان با ایجاد تغییراتی در خط حمله خود، روی جذب بازیکنان جدید نیز کار می کند."

در 37 بازی این فصل لیورپول، صلاح، ژوتا و مانه بیشترین حضور در ترکیب را داشته و 15 بار توسط کلوپ در بین 11 بازیکن فیکس قرار گرفته اند. ژوتای پرتغالی که دومین گلزن برتر تیم (17 گل) بعد از صلاح با 23 و بالاتر از مانه با 10 گل است، در بهترین فصل خود جای فیرمینو با هفت گل را در ترکیب گرفته است. 

این ترکیب جدید میانگین کمی بالاتر از مثلث "قدیمی" (2.6 نسبت به 2.4) ثبت کرده اند. در شرایطی که مانه و صلاح در جام ملت های آفریقا حضور داشتند، کلوپ مسئولیت بخش هجومی را به تاکی مینامینو، الکس اکسلید چمبرلین، دیووک اوریگی... و در ادامه لوئیس دیاز واگذار کرد. کلوپ تاکید می کند: "این قوی ترین تیمی است که تا به حال در اختیار داشته ام."

در جوزپه مه آتزا و مقابل یک اینتر قابل اعتماد و خطرناک با لائوتارو، ادین ژکو، هاکان چالهان اوغلو... سرمربی آلمانی گزینه های زیادی برای انتخاب خواهد داشت. در این لیگ قهرمانان، او از پنج ترکیب مختلف در خط حمله استفاده کرده و هیچ مشکلی ایجاد نشده است. لیورپول به همراه بایرن و آژاکس تنها تیم هایی هستند تمام بازی های خود را تا به امروز پیروز شده اند. 

جیمی کاراگر در ادامه گفت: "کلوپ از فصول ابتدایی خود در لیورپول نکات فراوانی آموخته است. او در حال استفاده از سیستم چرخشی بوده و سعی می کند بازیکنان را راضی و سرحال نگه دارد. اکنون گزینه های زیادی وجود دارد و شما نمی دانید چه کسی بازی خواهد کرد."

قرمزها در همه جام ها مثل لیگ برتر، جام اتحادیه، جام حذفی و لیگ قهرمانان شانس قهرمانی ندارند. اما کلوپ ایده های جدیدی در سر دارد؛ "من نمی توانم چون در بازی گذشته پیروز شدیم از ترکیب تکراری استفاده کنم. این چیزی است که باید یاد بگیریم و البته این شرایط بسیار هیجان انگیز است."