باشگاه گالاتاسرای به دنبال استخدام لئوناردو ژاردیم سرمربی موفق و سابق الهلال است که روز گذشته از این تیم کنار گذاشته شد.

گالاتاسرای به دنبال سرمربی قهرمان آسیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ممکن است که دوره بیکاری لئوناردو ژاردیم حتی از یک هفته نیز کمتر باشد البته منوط بر اینکه او ریسک هدایت تیم بحران زده گالاتاسرای را بپذیرد. پرافتخارترین تیم فوتبال ترکیه با 22 عنوان قهرمانی، یکی از بدترین روزهای تاریخ خود را سپری می کند.

گالاتاسرای که قهرمانی در فصل قبل را تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به بشیکتاش از دست داد، امسال در وضعیت آشفته ای قرار دارد و با 29 امتیاز از 25 بازی، در رتبه سیزدهم جدول بیست تیمی سوپرلیگ ترکیه قرار دارد. تیمی که در 14 دیدار گذشته خود در تمامی رقابت ها، تنها یک پیروزی را به دست آورده و 6 مرتبه نیز شکست خورده است.

پس از نتایج ضعیف گالاتاسرای، سران این باشگاه ناچار به پایان همکاری با سرمربی افسانه ای خود یعنی فاتح تریم شدند. فردی که از سال 2017 و برای چهارمین دوره مختلف روی نیمکت این تیم نشسته بود و پس از 1480 روز از این تیم جدا شد. فاتح تریم با گالاتاسرای 16 قهرمانی در رقابت های مختلف از جمله لیگ، حذفی و سوپرکاپ ترکیه و یوفا کاپ اروپا را کسب کرده است.

پس از جدایی تریم، سران این باشگاه دومنیکو تورنت سرمربی اسپانیایی و سابق فلامینگو و همچنین دستیار پپ گواردیولا در بارسلونا، منچسترسیتی و بایرن مونیخ را به عنوان سرمربی خود معرفی کردند ولی او نیز در 5 دیدار گذشته خود، سه شکست و 2 تساوی کسب کرده و این نتایج ضعیف سبب شده تا مدیران گالاتاسرای به دنبال مربی جدیدی باشند.

اکنون روزنامه فوتومچ ترکیه از آغاز مذاکرات برای توافق با لئوناردو ژاردیم سرمربی سابق الهلال خبر داده است. او روز گذشته به صورت رسمی از الهلال جدا شد و جایش را به رامون دیاز آرژانتینی داد. لوئیس کامپوس مشاور بوراک الماس رییس باشگاه گالاتاسرای رایزنی هایش را برای استخدام ژاردیم آغاز کرده است.

نکته جالب اینکه در سال 2014، همین لوئیس کامپوس بود که ژاردیم را به موناکو برد و طی 4 فصل حضور در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا، نتایج بسیار خوبی را با این تیم کسب کرد و حتی در فصل 2016 – 2017 نیز عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را از آن خود کرد.

ژاردیم که توانست الهلال را به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند، پس از شکست 4 بر صفر مقابل الاهلی مصر در جام جهانی باشگاه ها، از کار برکنار شد و اکنون او گزینه مناسبی برای هدایت گالاتاسرای است. باید دید این سرمربی پرتغالی ریسک حضور در تیم ترکیه ای را به جان می خرد یا خیر.