لئوناردو ژاردیم سرمربی الهلال از امروز این تیم پرافتخار عربستانی را باید در صفحه ویکی‌پدیا و بعنوان یکی از سوابق کاری خود دنبال کند.او دیشب کارش را در این باشگاه از دست داد!

اخراج سرمربی مشهور سه ماه بعد از قهرمانی آسیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه لئوناردو ژاردیم سرمربی پرتغالی الهلال توانسته بود که پس از هدایت این تیم نتایج خوبی را با آبی های شهر ریاض کسب کند و این تیم را به عنوان قهرمانی آسیا نیز برساند، اما مدیران الهلال در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره به دنبال برکناری این سرمربی موفق هستند.

ژاردیم که به عنوان کاشف کیلیان امباپه فوق ستاره PSG شناخته می شود و به همراه موناکو نتایج قابل توجهی در لیگ فرانسه و همچنین لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد، پس از نشستن بر روی نیمکت تیم پایتخت نشین سعودی، در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بسیار خوبی را کسب کرد و با غلبه بر استقلال، پرسپولیس و رقیب سنتی این تیم در عربستان یعنی النصر، توانست الهلال را به عنوان قهرمانی برساند.

هر چقدر که اوضاع در آسیا برای ژاردیم و الهلال خوب پیش رفت، این تیم در لیگ داخلی عربستان نتایج بدی را کسب کرد و عملا می توان گفت که آنها امسال قهرمانی را به الاتحاد واگذار کرده اند. با این وجود، این تیم در جام جهانی باشگاه ها نمایش بسیار خوبی را از خود نشان داد و پس از اینکه با 6 گل الجزیره را شکست داد، برابر تیم قدرتمند چلسی قهرمان اروپا، عملکرد ممتازی را ارائه داد و تنها با یک گل مغلوب شد، آن هم در شرایطی که کپا آریزابالاگا سنگربان چلسی چند فرصت بسیار خوب را از این تیم گرفت.

اما شکست سنگین 4 بر صفر مقابل الاهلی مصر در دیدار رده بندی جام جهانی باشگاه ها و در شرایطی که الهلال از همان اواسط نیمه اول 9 نفره شده بود، زمینه را برای اخراج ژاردیم فراهم کرده است. تعدادی از رسانه های نزدیک به باشگاه الهلال اعلام کردند که هیئت مدیره این باشگاه به ریاست فهد بن نافل عصر روز گذشته تصمیم به برکناری لئوناردو ژاردیم سرمربی پرتغالی گرفته و انتظار می رود این تصمیم طی ساعات آینده به صورت رسمی اعلام شود.

عبدالله الحنیان یکی از خبرنگاران نزدیک به باشگاه الهلال از طریق حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر تایید کرد که الهلال در حال بررسی اخراج ژاردیم است. شبکه الاخباریه نیز در توییتر خود اعلام کرد که الهلال در آستانه برکناری ژاردیم است و اکنون 3 مربی به عنوان کاندیداهای نشستن بر روی نیمکت این تیم معرفی شده و مدیران باشگاه در حال مذاکره به آنها هستند.

احمد العجلان روزنامه نگار روزنامه الجزیره نیز اظهار داشت که الهلال تعدادی مربی را برای جانشینی ژاردیم انتخاب کرده که اصلی ترین و اولین گزینه مدیران باشگاه، رامون دیاز آرژانتینی است. رامون دیاز از 25 اکتبر 2016 تا 1 مارس 2018 مربی الهلال بود و در این مدت طی 65 مسابقه در تمامی رقابت های رسمی هدایت این تیم را برعهده داشت و همچنین موفق به کسب دو عنوان جام پادشاهی و لیگ حرفه ای عربستان شد.

روزنامه معتبر الریاضیة نیز در این باره نوشته است که منابع خصوصی به این روزنامه اعلام کرده اند که مدیریت باشگاه الهلال برای انتخاب جانشین ژاردیم، با تعدادی از مربیان تماس گرفته است. این در حالی است که رامون دیاز آرژانتینی با مدیریت باشگاه به توافقات اولیه نیز رسیده و حتی مراحل اخذ ویزای ورود او به عربستان نیز انجام شده است.

احمد العجلان خبرنگار الجزیره خبر داد که فهد المدید هماهنگ کننده اداری الهلال برای ثبت قرارداد با رامون دیاز در دبی به سر می برد. او نوشت که قرارداد دیاز ۶ ماهه و با بند توافقی تمدید یکساله خواهد بود.

الریاضیة سایر گزینه های مدیران الهلال را نیز اعلام کرد که طی آن مریل رادوی رومانیایی، ژرژ ژسوس پرتغالی و آنتونیو پیزی آرژانتینی دیگر سرمربیان مدنظر مدیران قهرمان آسیا هستند. این منابع اشاره کردند که تصمیم به برکناری ژاردیم قطعی است و طی ساعات آینده اخراج او به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

الریاضیة معتبرترین روزنامه عربستان به نقل از عبدالله الحنیان خبرنگار نزدیک به باشگاه الهلال از اخراج لئوناردو ژاردیم در ساعات آینده خبر داد.

به گفته حامد القرنی خبرنگار عربستانی، بند فسخ قرارداد ژاردیم با الهلال 3 و نیم میلیون یورو است و مدیران این باشگاه برای اخراج سرمربی پرتغالی خود، باید این مبلغ را به او پرداخت کنند. انتظار می رود که خبر امضای قرارداد با رامون دیاز طی 24 ساعت آینده اعلام شود. نکته جالب اینکه رامون دیاز پس از جدایی از الهلال به هیچ عنوانی دست پیدا نکرد و پس از جدایی از این تیم، هدایت الاتحاد عربستان، پیرامید مصر، لیبرتاد آرژانتین و النصر امارات را برعهده گرفت و او همین چند وقت پیش بود که پس از 4 شکست در 6 مسابقه و عدم پیروزی در 8 دیدار متوالی، از النصر اخراج شد.