بارسلونا 100 روز پس از انتخاب ژاوی به عنوان سرمربی جدید، چیزی تا دست خالی ماندن در فصل جاری فاصله ندارد.

کابوس فصل بدون جام در انتظار بارسلونای ژاوی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، 100 روز از حضور ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا گذشت و هرچند سبک بازی تیم نسبت به دوران رونالد کومان تغییراتی مثبت داشته و بارسا بهتر از قبل بازی می کند ولی واقعیت این است که آبی اناری ها در حال حذف شدن از یک تورنمنت دیگر قرار دارند.

ژاوی توانست بارسلونا را از رده‌های میانی جدول لالیگا به رتبه چهارم برساند و تیم او شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد ولی با یک بازی کمتر، اختلافش با رئال صدرنشین 15 امتیاز است و بسیار بعید به نظر می رسد که قهرمان شود.

بارسا با حضور ژاوی روی نیمکت، در دور گروهی لیگ قهرمانان برابر بنفیکا بدون گل در خانه متوقف شد و سپس در زمین بایرن مونیخ با سه گل شکست خورد تا از لیگ قهرمانان کنار برود. 

بارسا دیشب بازی رفت پلی آف خود در لیگ اروپا را نیز برابر ناپولی برگزار کرد و در نوکمپ 1-1 متوقف شد. بارسا برای صعود باید در ناپل پیروز شود.

بارسلونا با ژاوی در سوپرکاپ اسپانیا نیز با شکست از رئال در نیمه نهایی به فینال نرسید و در یک هشتم نهایی کوپا دل ری نیز مغلوب بیلبائو شد تا در این جام هم به توفیقی دست پیدا نکند. در واقع لیگ اروپا تنها شانس واقعی بارسا برای کسب جام در فصل جاری است تا ژاوی در نخستین فصل حضورش روی نیمکت بلوگرانا دست خالی نماند. همچنین قهرمانی بارسا در لیگ اروپا یعنی پاداش 15 میلیون یورویی یوفا که در شرایط اقتصادی فعلی بسیار به کار بارسا خواهد آمد.