رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در بیشتر نقاط کشور و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

هشدار جدی سازمان هواشناسی | کاهش بی سابقه دما
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در بیشتر نقاط کشور و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی امروز (اول اسفندماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارندگی پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در برخی نقاط واقع در شمال شرق، برخی نقاط مرکز و ارتفاعات جنوب شرق نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش یکشنبه (اول اسفندماه) در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان کرمانشاه، لرستان ایلام، زنجان و قزوین است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:دوشنبه (۲ اسفندماه) بارش در شرق سواحل خزر شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد همچنین در زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط مرکز و جنوب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه شدت فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی خواهد بود و در نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته ضیاییان در این روز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد و سامانه بارشی سه شنبه (۳اسفندماه) در شرق خراسان رضوی فعال خواهد بود و از اوایل وقت از کشور خارج می‌شود . 

ضیاییان با اشاره به کاهش دمای ۱۰ درجه‌ای در شرق کشور گفت: طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. دوشنبه و سه شنبه (۲و۳ اسفندماه) دمای هوا در شمال شرق و شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. چهارشنبه و پنجشنبه(۴ و ۵ اسفندماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز(اول اسفندماه)غرب خلیج فارس مواج است و از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه(۲ تا۴ اسفندماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ اسفندماه) نیمه ابری و تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش بادشدید و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۲ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۰ و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.