رضا اسدی در طول 13 بازی اخیر پرسپولیس تنها 80 دقیقه فرصت بازی پیدا کرده است.

رضا اسدی؛ تعویض طلایی یا خرید ناامیدکننده؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رضا اسدی در نقل و انتقالات تابستانی با سروصدای زیاد به پرسپولیس پیوست و در حالی که انتظار می‌رفت جای خالی احمد نوراللهی را پر کند اما پس از پنج بازی از ترکیب اصلی سرخپوشان کنار رفت.

اسدی که در بازی اول برابر فولاد موفق به گلزنی شد، در این چهار بازی نمایشی کم تحرک را ارائه کرد که با حداقلی از دوندگی همراه بود و همین موضوع سبب شد تا یحیی گل‌محمدی از بازی با صنعت نفت، برای سه مسابقه متوالی این بازیکن را روی نیمکت بنشاند و حتی اسدی فرصت بازی در شهرآورد پایتخت را هم نداشته باشد.

پس از آن او به عنوان بازیکن ذخیره در تمام بازیهای پرسپولیس به میدان رفت اما نکته جالب اینکه مجموع دقایق بازی اش از هفته نهم تا هجدهم، به 90 دقیقه هم نرسید. این در شرایطی است که هافبک دفاعی قرمزها در 5 بازی نخست، 408 دقیقه به میدان رفت و متوسط 81 دقیقه حضور در هر بازی را ثبت کرد اما در ادامه این میانگین به شش دقیقه حضور در هر بازی تنزل یافت.

با این حال اسدی از اندک فرصت‌ها توانسته استفاده کند و با دو گلی که مقابل فولاد و آلومینیوم به ثمر رسانده و پاس گلی که در دیدار مقابل پیکان به علی شجاعی داد، نام خود را به عنوان بازیکنی موثر در سه گل این فصل پرسپولیس ثبت کرده است.

اما شاید مسئله‌ای که باعث شده تا رضا اسدی به عنوان یک خرید ناموفق تلقی و باعث ناامیدی یحیی گل‌محمدی شود، آمادگی جسمانی اوست که در شبکه‌های اجتماعی نیز دستمایه کنایه برخی کاربران پرسپولیسی بوده است. اسدی در تمام این هفته‌ها نوعی از خستگی را در نمایش خود ارائه کرده که اتفاقا سوال برانگیز نیز بوده است.

هافبک شماره هشت در این مدت دو بار به منتقدانش واکنش نشان داده که یک بار در اینستاگرام بود و اعلام کرد که فقط چند ماه تا جدایی اش از پرسپولیس باقی مانده و بار دیگر هم در جریان دیدار اخیر مقابل آلومینیوم اراک که با قرار دادن انگشتش در مقابل دهان، منتقدان را به سکوت فراخواند.

با این حال دو گلی که او به ثمر رسانده برای یک هافبک دفاعی آمار خوبی است و اسدی با چنگ زدن به همین آمار گلزنی می‌تواند عملکردش را توجیه کند؛ هرچند که شاید طرفداران پرسپولیس با این دیدگاه او چندان موافق نباشند.