هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران ظهر امروز با انجام 9 مسابقه پیگیری می‌شود.

آغاز دوباره لیگ یک با دوئل قهرمانان سابق لیگ برتر!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" بعد از 19 روز تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران و فعالیت تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات زمستانی، فردا هفته هجدهم (هفته اول نیم‌فصل دوم) با انجام مسابقه آغاز می‌شود و تیم‌های مدعی برای رسیدن به سهمیه لیگ برتر تلاش می‌کنند و در مقابل در قعر جدول فانوس به دستان در تکاپوی حفظ سهمیه خود در لیگ یک هستند.

در مهم‌ترین بازی هفته، تیم صدرنشین ملوان بندرانزلی که نیم‌فصل نخست را بدون شکست و با 39 امتیاز در صدر جدول به پایان برد، در سیرجان دوئل دشوار و سختی مقابل آرمان‌گهر دارد که خود یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است و در نیم‌فصل اول موفق به کسب 29 امتیاز شد و تا منطقه صعود تنها 4 امتیاز فاصله دارد.

شاگردان مازیار زارع از این حیث آسوده خیال هستند که صدرنشینی‌شان با هر نتیجه‌ای در بازی فردا تغییر نمی‌کند، چرا که فاصله ملوان تا تیم‌های خیبر خرم آباد و مس کرمان که در رده دوم جدول هستند، 6 امتیاز بوده و با هر نتیجه‌ای ملوان صدرنشین هفته هجدهم را به پایان می‌برد، هر چند که شاگردان زارع در تلاش برای حفظ روند درخشان خود و رسیدن به ششمین پیروزی متوالی هستند.

خیبر خرم آباد که در نیم‌فصل اول اوج‌گیری جالب‌توجهی در جدول با هدایت عبدالله ویسی داشت، فردا در آستارا میهمان شهرداری آستارا است و شاگردان ویسی در دوئل با شاگردان پایان رأفت باید برای کاهش فاصله خود با صدر و حفظ موقعیت خود برای صعود به لیگ برتر تلاش کنند.

مس کرمان هم فردا در ورزشگاه شهیدزینلی سرچشمه به واسطه محرومیت از میزبانی در یک بازی خانگی پذیرای شمس‌آذر قزوین خواهد بود و شاگردان فرزاد حسین‌خانی برای حفظ جایگاه خود در کورس رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر، از این مسابقه خانگی 3 امتیاز کامل را خواهانند.

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هم دو تیم استقلال خوزستان و سایپا تهران که تجربه حضور در لیگ برتر و قهرمانی در سطح اول فوتبال ایران را دارند، فردا در اهواز به مصاف هم می‌روند؛ اولین تجربه حضور داوود مهابادی روی نیمکت استقلال در تقابل با شاگردان امید روانخواه.

سایپا در تکاپو برای فاصله گرفتن از جمع فانوس به دستان و رسیدن به ثبات و میانه‌های جدول بوده و در مقابل استقلال خوزستان بعد از جدایی سهراب بختیاری‌زاده تلاش می‌کند تا بتواند جایگاه خود را در بین مدعیان صعود به لیگ برتر بهبود بخشد.

برنامه کامل هفته هجدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران:

دوشنبه 2 اسفندماه (ساعت 14)

مس کرمان - شمس آذر قزوین

قشقایی شیراز - شاهین شهرداری بوشهر

آرمان گهر سیرجان - ملوان بندرانزلی

رایکا بابل - استقلال ملاثانی

شهرداری آستارا - خیبر خرم آباد

ویستاتوربین تهران - خوشه طلایی ساوه

شهرداری همدان - ماشین سازی تبریز

استقلال خوزستان - سایپا تهران (ساعت 14:30)

پارس جنوبی جم - مس شهر بابک (ساعت 14:30)