پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، تورهای سوئیس در کنار فرانسه، اسپانیا و ایتالیا، از پرطرفدار‌ترین مسیر‌های اروپایی به حساب می‌آیند. پس از بازگشایی مرز‌ها و رونق مجدد گردشگری در سال 1400، مسافران بسیاری که قصد سفر به اروپا را داشته‌اند، تورهای تک و ترکیبی سوئیس را انتخاب کرده‌اند. اما چرا باید در سال 1401، سفر به سوئیس را تجربه کنیم؟

1. طبیعت فراموش نشدنی سوئیس

در یک کلمه، طبیعت سوئیس فوق‌العاده است. دریاچه‌ها شفاف و فیروزه‌ای، آبشارهای خروشان و باعظمت، چمنزار‌های سرسبز و کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده، یک کشور کارت پستالی را در مقابل چشمانتان به نمایش می‌گذارند. این طبیعت زیبا در تمامی شهر‌ها و روستاهای سوئیس قابل مشاهده است و شما حتی هنگام ترانزیت از یک شهر به شهر دیگه و در مسیر، مسحور این طبیعت زیبا خواهید شد. کوه پیلاتوس، یکی از این مظاهر زیبایی است که برای تماشای مناظر بالای آن، باید بر پرشیب‌ترین خط ریلی دنیا شوید. همینطور آبشار راین، بزرگ‌ترین صفحه آبشار اروپا در نزدیکی زوریخ، قله یونگفرا موسوم به بام اروپا و دریاچه فیروزه‌ای برینز از جاهایی است که هرگز نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کنید.

تور سوئیس ایوار

2. شکلات‌های سوئیس

برای بسیاری از مردم، سوئیس با شکلات هم معنی است. البته این شکلات یک چیز معمولی نیست و قطعاً بسیار باکیفیت و لطیف بوده و شما را برای بیشتر خوردن تشویق می‌کند. شکلاتی که ما امروزه می‌شناسیم سال‌ها بعد ابداع شد و آن را مدیون لژیونی از پیشگامان سوئیسی و شکلات سازانش هستیم. افراد بسیاری پشت سر او شروع به کار کردند و کارخانه‌های شکلات‌سازی یکی پس از دیگری در سوئیس ظاهر شدند. در سال ۱۸۳۶ خانواده «اشپرونگلی» مغازه‌ای در زوریخ باز کرد که بعدها در سال ۱۸۹۲ با کارخانه «رودولف لینت» در برن ادغام شده و پایه‌های برند لینت که امروز می‌شناسیم را شکل دادند. 

البته سوئیسی‌ها فقط شکلات درست نمی‌کردند و وقت زیادی را به نوآوری و خلاقیت نیز اختصاص می‌دادند. در سال ۱۸۶۷ در ووی دنیل پیتر به خاطر افزایش میزان فروش، کارخانه شکلات سازی‌اش را باز کرد و تصمیم گرفت تجربه‌های جدیدی با اضافه کردن پودر شیر که توسط دوستش «هانری نستله» تولید می‌شد انجام دهد. با این کار او به دنیا نوعی جدید از شکلات با طعم شیری را هدیه کرد. یکی از تجربه‌های شیرین شما، طعم شکلات‌های سوئیسی در کارخانه‌های شکلات‌سازی سوئیس است.

3. حس نوستالوژیک، از هایدی تا بچه های کوهستان آلپ

دهکده‌ی هایدی در سوئیس، مکانی مسحورکننده است. اگر شما هم عاشق کتاب‌ هایدی به قلم یوهانا اشپیری یا کارتون و فیلم معروف آن بودید، بازدید از خانه‌ی هایدی شما را به سفر در زمان خواهد برد. چه کسی داستان دخترکی یتیم به نام هایدی با پدربزرگی اخمو، بُزچرانی کله‌شق به نام پیتر، خانم روتنمایرِ سختگیر و کلارا، دختری که از فرانکفورت برای درمان بیماری خود به کوهستان آمده بود، را نشنیده است؟

دهکده‌ی هایدی در کمال سادگی برپا شده، هرچند بسیار جذاب است. خانه‌ی هایدی یک خانه‌ی اصیل و مرمت‌شده است و حالا از یک موزه میزبانی می‌کند؛ فضای داخلی این خانه با وسایل اصیل آن دوران تزئین شده و زندگی روستایی ۱۲۰ سال قبل را به تصویر می‌کشد. حتی صندلی چرخ‌دار کلارا نیز از همان مدلی است که او در آن زمان استفاده می‌کرد. روستاهای سوئیس، تمام خاطرات کودکی شما از کارتون هایدی تا بچه های کوهستان آلپ را زنده می‌کند.

دهکده هایدی سوئیس

4. دهکده های آرامش بخش سوئیس

دهکده‌ها و روستاهای سوئیس در دل طبیعت بکر این کشور زیبایی بی‌نظیری دارند. گاهی بهتر است از شهرها و مناطق شلوغ و پرجمعیتِ توریستی فاصله گرفت و سری به دهکده‌های زیبایی زد که انگار از دلِ کتاب‌های افسانه‌ای بیرون آمده‌اند. شهرهای سوئیس ممکن است زیبا باشند اما روستاهای کنار دریاچه‌ای این کشور و دهکده‌های سوئیس همراه با چشم‌انداز بی‌نظیر کوهستان آلپ حتی از شهرهایش هم زیباتر هستند. پس در تور بعدی خود به سوئیس به جای زوریخ، ژنو و برن از این یکی از دهکده‌های سوئیس بازدید کنید.

گریندل‌والد، مورکوت، گیمل والد، اینترلاکن، آندرمات، اشپیتز، لاتربرونن و ونگن از زیبا‌ترین دهکده‌های سوئیس به شمار می‌آیند.

در تورهای سوئیس ایوار، یکی از مقاصد همیشگی، بازدید از اینترلاکن است؛ منطقه‌ای فوق‌العاده برای لذت بردن از زیبایی‌های مرکز سوئیس و مناظر بی‌نظیر در کنار استراحت در اقامتگاه‌های شیک ساحلی! به وسیله قایق‌سواری بر روی دریاچه‌های برینز و تون و یا قطار و فونیکولار می‌توان از زیبایی‌های منطقه که با قلل زیبا احاطه شده است لذت برد.

اینترلاکن یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و خوش‌نام‌ترین تفرجگاه سوئیس می‌باشد. اولین توریست‌ها در قرن هفدهم وارد منطقه شدند و با توسعه حمل و نقل و اضافه شدن خط راه‌آهن و قایق، اینترلاکن به بزرگ‌ترین مرکز جذب توریست برنیز اوبرلند (Bernese Oberland) تبدیل شد.

5. امکان صدور راحت ویزای شینگن

اگر قصد سفر به یکی از کشور‌های حوزه شینگن را داشته باشید، علاوه بر هزینه بالا تورهای خارجی، قطعا از سختی‌های مراحل و صدور ویزا آگاهی دارید اما خوشبختانه امکان صدور ویزای توریستی برای گردشگران در صورت کامل بودن مدارک مورد نیاز، بسیار در دسترس است. 

در سال 1395، یک هیئت 17 نفره که از مدیران ارشد صنعت گردشگری در کشور سوئیس به حساب می‌آیند، با هدف دعوت عمومی تمامی ایرانیان، به کشور ما آمده بودند. نماینده گردشگری شهر ژنو، نماینده گردشگری شهر زوریخ، نماینده گردشگری شهر برن، مدیر فروش هتل‌ و قطار‌های قله تیتلیس، مدیر فروش قطار‌های قله یونگ‌فرا، مدیر فروش هتل و قطار‌های کوهستان ریگی، مدیر مجموعه‌ هتل‌های لاچری ویکتوریا یونگ‌فرا و نفراتی دیگر از سازمان‌های توریستی و گردشگری، دانشگاه‌ها و ... اعضای این هیئت بودند که به سرپرستی آقای «فدریکو سوماروگا»، مدیر سازمان گردشگری کشور سوئیس، به ایران سفر کرده‌ بودند. این پروژه که برای آشنایی بیشتر با سوئیس و دعوت از گردشگران برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی شده، تا کنون در بیشتر نقاط دنیا توسط این گروه برگزار شده است. 

این هیئت در سفر اول خود، 5 آژانس گردشگری را در ایران شناسایی و امسال آن‌ها را به عنوان تورگردان‌های اصلی برای مقصد سوئیس معرفی کرد. در این بین، نام آژانس هواپیمایی ایوار نیز در این لیست به چشم می‌خورد؛ لیستی که در کتابچه‌های گردشگری سوئیس به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر و در نمایشگاه گردشگری ایران توزیع شد.

تور سوئیس ایوار

برای مشاهده تورهای اروپا آژانس ایوار می‌توانید به وبسایت ایوار مراجعه نمایید؛ همچنین کارشناسان ایوار با شماره تلفن 02191009100 همواره آماده پاسخگویی سوالات شما در زمینه قیمت و مدارک مورد نیاز تورهای اروپا م