ممفیس دیپای، مهاجم هلندی بارسلونا، کار سختی را برای بازگشت به ترکیب این تیم در پیش دارد.

ماموریت غیرممکن دیپای: بازگشت به ترکیب اصلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دیپای که در چند هفته اخیر به دلیل مصدومیت از ناحیه تاندون آشیل از میادین به دور بوده، با طی شدن روند درمان در آستانه بازگشت به میادین است. 

با این حال او حالا باید برای حضور در ترکیب تیمی تلاش کند که قدرت‌های جدیدی را در خط حمله‌اش به خدمت گرفته است. 

بازی بعدی بارسا دیدار برگشت پلی آف لیگ اروپا برابر ناپولی در ایتالیاست و احتمال دارد که این بازیکن 28 ساله در فهرست تیمش برای این بازی حضور داشته باشد. 

اگر این اتفاق رخ ندهد و شرایط او برای حضور در فهرست بارسا برای دیدار با ناپولی مساعد نباشد، در فهرست بازی برابر اتلتیک بیلبائو که روز یکشنبه هفته آینده در چارچوب رقابت‌های لالیگا برگزار خواهد شد حضور دارد. 

دیپای در حال حاضر با هشت گل زده بهترین گلزن این فصل بارسلونا به حساب می‌آید اما حتی این موضوع هم تضمینی برای حضور او در ترکیب اصلی تیم ژاوی نیست. 

دیپای آخرین بار در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا برابر رئال مادرید در 12 ژانویه با پیراهن بارسا به میدان رفت. او پیش از مصدومیتش یکی از معدود گزینه‌های اصلی خط حمله ژاوی بود. 

ضعف جدی این تیم در خط حمله باعث شد که این مربی کاتالان به دنبال جذب بازیکنانی برای این پست باشد و مدیران بارسا توانستند رضایت خاطر او را با جذب فران تورس، آداما ترائوره و پی‌یر امریک اوبامیانگ جلب کنند. 

اوبامیانگ در جریان پیروزی 1-4 برابر والنسیا در مستایا موفق به ثبت هت‌تریک شد و به نظر می‌رسد که کار دیپای برای بازگشت به ترکیب اصلی با حضور این بازیکنان بسیار دشوار باشد. 

یکی از اصلی‌ترین تردیدهای درباره دیپای در این فصل ناتوانی او در گلزنی در رقابت‌های اروپایی بوده است. او نتوانست در شش دیدار بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حتی یک گل به ثمر برساند و قرار گرفتن آنها در رتبه سوم گروه باعث سقوط آنها به لیگ اروپا شد. 

اگر بارسلونا روز پنجشنبه موفق شود از سد ناپولی عبور کند، شاید دیپای پس از آن فرصت شکستن طلسمش در رقابت‌های اروپایی را داشته باشد.