توماس توخل، سرمربی چلسی، از تصمیمش برای کنار گذاشتن روملو لوکاکو از ترکیب بازی برابر لیل دفاع کرد.

توخل: ما بردیم اما تمرکز همه روی لوکاکو است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "وررزش سه"، چلسی شب گذشته در دیدار رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی‌اش میزبان لیل بود و موفق شد با نتیجه 0-2 برابر این تیم به پیروزی برسد. 

لوکاکو در بازی شب گذشته جایی در ترکیب چلسی نداشت و به نظر می‌رسید که عملکرد ضعیف این بازیکن در بازی برابر کریستال پالاس که باعث شد او تنها هفت لمس توپ داشته باشد، دلیل این تصمیم کادر فنی چلسی بوده است. 

توخل پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:« تصمیم ما همین بود و شما حالا به وضوح می‌توانید ببینید که ما پیروز خوبی به دست آوردیم اما تقریبا تمامی سوال‌ها درباره لوکاکو است. این یعنی تمرکز زیادی روی او است. امشب 9 بازیکن دیگر هم بودند که بازی نکردند و ما نباید فراموش کنیم که این ورزش تیمی است.»

او درباره دلیل غیبت این ستاره بلژیکی در ترکیب تیمش اظهار داشت:« من فکر می‌کنم او خسته بود و کمی کوفتگی داشت. دقایق زیادی حضور در وقت اضافه و مسافرت‌های بسیار مانند بعضی دیگر از بازیکنان باعث شد که او خسته باشد. تمرکز ما امروز روی جدیت عملکرد تیم در زمین، سرعت بالای بازی و تلاش با و بدون توپ بود. ما تیمی قدرتمند می‌خواستیم و روملو در بازی‌های قبلی نتوانسته بود در این زمینه خوب ظاهر شود. به همین دلیل گفتم که او خسته است. او از نظر ذهنی خسته است، نه جسمی.»

این مربی آلمانی با اشاره به عملکرد خوب تیمش در بازی برابر لیل اضافه کرد:« من فکر می‌کنم ما امشب بازی روان‌تری را ارائه کردیم. در ده دقیقه اول بسیار قدرتمند ظاهر شدیم اما در بعضی لحظات به اندازه کافی روان بازی نکردیم و در تصمیم‌گیری بد عمل کردیم اما بار دیگر توانستیم به شرایط خوب برگردیم. در حال حاضر شرایط تیمی ما به این شکل است.»