وزیر کشور به موضوع پرداخت حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند اشاره کرد و گفت: دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد وحیدی ظهر امروز در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه زابل اظهار داشت: مدت‌هاست که سفر به سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد تا هم نیازها و مسائل استان از نزدیک مورد ارزیابی قرار گیرد و هم بحث مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان پیگیری شود.

وزیر کشور با اشاره به معضل آب در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در این سفر با استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همه دست‌اندرکاران در رابطه با مشکل آب سیستان و بلوچستان گفت‌وگو خواهیم داشت تا شرایط تامین آب و پیشرفت مصوبات حوزه آب مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت پایدار حاکم در مرزهای سیستان و بلوچستان، گفت: شرارت‌های مرزی همواره وجود دارد اما با وجود حضور سلحشوران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تاثیر مهمی روی امنیت کلان منطقه ندارد. راجع به اقتصاد مرزنشینان هم از قبل طرح‌هایی در ذهن بوده و کارهایی هم انجام شده که البته همه این اقدامات باید تقویت شود. با توجه به  زمینه‎‌ها و امکانات سیستان و اقدامات انجام شده در زمینه بازارچه‌ها و تبادلات مرزی و طرح معدن سنگ آهن، زمینه اشتغال خیلی خوبی در این منطقه فراهم خواهد شد.

وحیدی به موضوع پرداخت حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند اشاره و اظهار داشت: مسئله آب هیرمند در واقع دست طرف خارجی است که در این رابطه در سطوح مختلف گفت‌وگو شده و تعهدات آن کشور در مورد حق‌آبه تاکید و یادآوری شده و همچنان این موضوع در حال پیگیری است؛ به هر حال در مقاطعی قول‌هایی داده شده ولی به آنها عمل نشده است. در هر صورت باید در این حوزه پیگیری شود و دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع: تسنیم