علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی با نساجی نسبت به برخی برنامه های تلویزیونی انتقاد کرد.

منصوریان: برادر عزیز ! علیه داورها برنامه نگذارید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی صنعت نفت آبادان در نشست خبری پس از بازی مقابل نساجی که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید عنوان کرد: بر خلاف بازی با فجر امروز می‌توانیم درباره نکات فنی صحبت کنیم. می‌دانستیم که تیم آقای ساکت الهامی هم مثل تیم خودمان به به فوتبال بازی کردن بسیار زیادی دارد.

او با اشاره به برگزاری بازی در ساعت ۱۵ ادامه داد: به نظرم بازی باید در ساعت ۱۷ یا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شد چون هم دم هوا و هم نوع تفاوت دما در شب و روز آبادان روی کیفیت ما و آنها تاثیر گذاشت اما از لحاظ فنی بسیار بازی خوبی بود. دو تیم کلا سعی و تلاششان بر این بود که بتوانند حتما برنده شوند. ما در نیمه اول بعد از گلی که زدیم دو موقعیت صد در صد داشتیم که اگر گل می‌شد می‌توانستیم بگوییم کار نساجی یکسره شده بود اما نساجی گل مساوی را به ما زد که آن هم روی غفلت بازیکن‌مان روی یارگیری بود؛ بالاخره بازیکنان وقتی می‌خواهند پله های رشد و ترقی را طی کنند بعضا اشتباهاتی که می‌کنند، گریبانگیر تیم هم می‌شود اما در مجموع از عملکرد بچه ها بسیار راضی بودم مخصوصا بعد از ده نفره شدن. بعد از ده یاره شدن ما با توجه اینکه میانگین قدی خوبی داشتیم در چهار دقیقه بازی کل بک هایمان را بالا بردیم که بتوانیم حتما به پیروزی برسیم. دو تیم پایاپای بازی می‌کرند.

او با تمجید از عملکرد داور گفت: ما در زمان طلایی بازی‌مان که مثل هر بازی ده دقیقه آخر بود، متاسفانه اخراجی دادیم و حتما باید بازیکنان ما متوجه باشند که قرار نیست با داور خیلی به جای سرمربی صحبت کنند. داور یک شانیتی دارد و باید شانش حفظ شود. بازیکن ما نباید با دست و ایما و اشاره به داور اعتراض می‌کرد. روی آن صحنه هم داوری فوق العاده خوب بود. من وقتی داوری ها را نگاه می‌کنم و بعضیا صحبت های بعضی از سرمربی ها را گوش می‌کنم خنده ام می‌گیرد. نمی‌دانم اگر یک روز داور بودم باید چه کار می‌کردم وقتی همیشه تاخت و تاز به من صورت می‌گرفت. من هیچوقت نمی‌توانستم داور شوم چون تحمل این را ندارم که کسی بخواهد به من حمله کند‌. امسال خیلی از مواقع من دیدم مربی ها خیلی معترض هستند اما داور ها چیزی نمی‌گویند. در مجموع داوری ما رو به رشد است. در مورد آقای حیدری و برادرش و داوران دیگر هستند، شما یک مسیر خیلی خوب را در زمین داری و هیچوقت نگران این نیستی که برادران حیدری بخواهند عمدی سوتی بزنند یا حتی آقای سیدعلی. از داوری خیلی راضی بودیم. یکبار علی صفایی در یک بازی سعه صدر به خرج داد و خویشتن دار بود و آن روز من خیلی عصبانی بودم. بهترین کار برای ما مربی ها این است که فقط کار مربیگری کنیم.

او با انتقاد از مطرح شدن سود و زیان تیم ها از داوری بیان کرد: از فضای رسانه ملی خواهش می‌کنم که فضایی را ترتیب ندهند که داوری تحت فشار بماند چون اگر قرار باشد صحبتی شود من جزو سردمداران کسانی هستم که می‌توانند صحبت کنند. از فوتبال برتر هم خواهش می‌کنم که برنامه ای که اعلام می‌کنند چه تیمی ضرر کرده‌ را تعطیل کنند. این برنامه مفید نیست. از دید من آبادان ۱۲ امتیاز ضرر کرده و من می‌توانم اثبات کنم اما شاید در برنامه فوتبال برتر اثبات شود آبادان ۲ امتیاز ضرر کرده است. اینکه برنامه ای درست می‌کنند و میزان ضرر یا سود تیمی را اعلام می‌کنند، میزان فشار به داوری را صد برابر بیشتر می‌کند. ما در فضای فیرپلی فوتبال بازی می‌کنیم و اعتقاد قلبی من این است که داور ممکن است سهوی اشتباه کند. در طول هفت سال سرمربیگری من، متوجه شده‌ام که خیلی از داورها سهوی اشتباه کرده‌اند. داوری که ار سال ۹۳ در بازی نفت و فولاد ما را از قهرمانی انداخت من می‌دیدم پنالتی ما را نگرفت اما نمی‌توانستم بگویم عمدی این کار را کرده است چون وجدان خودم می‌دانم چه کار می‌کنم.

منصوریان گفت: از یکی از بهترین برنامه های کشور برنامه فوتبال برتر خواهش می‌کنم که برنامه ای برای اینکه برای داورها متری گذاشته شود و مقایسه شوند پخش نکنند و اگر این کار را می‌کنند هم اجازه بدهند داورها هم حرف بزنند. اعتقاد دارم داوری ما امروز خیلی خوب شده و خودم هم وقتی به عملکردم به سال قبل نگاه می‌کنم می‌بینم در دقیقه ۹۵ بازی ما با گل گهر در جام حذفی آقای کوپال ناظمی روی نقطه پنالتی ما کاشت اما کارشناس ها گفتند پنالتی نبوده است. وقتی خودم عملکردش در طول سالها نگاه می‌کردم دیدم که داوری شیک و خوبی انجام می‌دهد. خواهشم از برادر عزیزم مهدی هاشمی این است که برنامه ای که چه تیمی ضرر کرده را تعطیل کند. ما با ادله می‌توانیم ثابت کنیم در هفت سال مربیگری بالای ۱۰۰ امتیاز از ما کم شده است ولی چه دلیلی دارد ما این برنامه را بگذاریم و به داورها این شانس را بدهیم که داورها را متر کنند؟ چه دلیلی دارد بازیکن بگوید داور در حد لیگ برتر نبوده؟ با اینکه من سال گذشته اشتباه کردم و در آبادان گفتم می‌خواهم جریان مربیگری ام را به نفت و ذوب آهن برگردانم، امیدوارم بقیه دوستان هم این شجاعت را داشته باشم. من و آقای ساکت امروز خیلی با هم شوخی کردیم و خیلی جاها هم من به آقای ساکت گفتم خطا به نفع ما نبود اما زود و خورد است و یک تصمیم است.

منصوریان با بیان اینکه روزهای سختی در انتظار نفت آبادان است گفت: در مجموع به تیم خودم خسته نباشید می‌گویم. هنوز در مسابقات پیش رو کار داریم. روزهای سخت پشت سر هم از راه می‌رسد و همچنان تیم‌مان را همبسته نگه می‌داریم. هفته ای که داریم بسیار سخت و روحی و روانی است و می‌خواهیم با بچه هایمان این هفته را زندگی کنیم. در آبادان همه با هم هستیم و خیلی هم خوشحال شدم که روی نیمکت نساجی آقای شاهرخ بیانی را دیدم که از افتخارات و مفاخر فوتبال ایران است و این افتخار را دارم که شماره ۱۰ ایشان در استقلال تنم بوده است. وقتی نگاهش می‌کردم یاد سکوهای سال ۷۰ می‌افتادم. انشاالله دوباره روزهای خوبی را در آبادان خواهیم داشت. من امروز از نتیجه راضی نبودم اما از عملکرد تیمم راضی بودم.

سرمربی صنعت نفت درباره شرایط بازیکنان جوان توضیح داد: جوان های ما در شرایط افت بودند. شما وقتی جوان را چند هفته بازی نمی‌دهی باید شرایط روحی و روانی او را هم درست کنی ولی از جوان هم این توقع می‌رود که همیشه گرسنه به زمین برود ولی قطعا جوان های مثل شریعت و زواری، فرهادی و فردین یوسفی، حمود غبیشاوی در بازی های آینده کمک حال ما هستند و خواهید دید که چه نتایج خوبی را برای ما رقم می‌زنند.

منصوریان در واکنش به تنش بین نیمکت دو تیم در بازی امروز گفت: بگو مگویی نداشتیم. یک عزیزی روی نیمکت ما بود که وقتی با او صحبت کردیم دیدیم از قدیمی های تراکتور است. بگو مگویی با نیمکت ما داشتند که خیلی عادی است. درود به آقای حیدری مدیریت داوری کرد. در تمام استادیوم ها بگو مگو هست اما چون به دوران کرونا رسیدیم بگو مگو ها از بالا شنیده می‌شوند. وقتی جمعیت باشد نمی‌شنوید. بسیار دوست هستیم و با احترام به آنها نگاه می‌کنیم و یکی از بزرگان فوتبال آنجا هست و امیدواریم که در شهر آبادان به آنها خوش بگذرد.