سرنوشت نیمکت تیم تراکتور بعد از تساوی امروز پیچیده تر از قبل شد و خبرهای ضد و نقیض زیادی در مورد ادامه همکاری با سولدو به گوش می رسد.

سولدو گوش به زنگ آقای رئیس (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حضور در رتبه سیزدهم در شرایطی که فاصله امتیازی با تیم های پایین تر خیلی کمتر از تیم های بالاتر است، تراکتور را به یکی از گزینه های سقوط تبدیل کرده است؛ این موضوع چند هفته پیش یک احتمال بود اما اینک به واقعیت تبدیل شده است. شاگردان سولدو از 19 بازی خود تنها 15 امتیاز کسب کرده اند و بیش از دو ماه از آخرین پیروزی شان می گذرد.

فجر، نفت مسجد سلیمان و شهرخوردو سه تیم پایین تر از تراکتور هستند که به ترتیب 8،11 و 14 امتیاز دارند و طی همین چند هفته اگر طلسم سرخ پوشان ادامه داشته باشد می توانند از این تیم سبقت بگیرند؛ نزدیک تر شدن به این موقعیت ترسناک، موقعیت زونیمیر سولدو را هر هفته متزلزل تر می کند.

پیش از بازی با استقلال در هفته هجدهم تراکتور مغلوب نفت شد تا شایعات زیادی در خصوص اولتیماتوم باشگاه به سولدو منتشر شود. این شایعات تایید نشد تا بعد از بازی با استقلال که یک شکست دیگر برای سرخ پوشان به همراه داشت، سرمربی کروات اعلام کرد که خبری از اولتیماتوم ندارد؛ او البته می دانست که حتی اگر خبری از اولتیماتوم هم نباشد، اوضاع تیمش به حدی خراب است که هر لحظه آماده رفتن باشد؛ چیزی که سولدو در همان نشست به آن هم اشاره کرد و گفت که آماده هر گونه تصمیم باشگاه است.

سرمربی تراکتور برای چندمین مرتبه در نشست های خبری خود گفت که از همان ابتدا به باشگاه اعلام کرده بودم که فصل سختی در پیش داریم. باید دید تا چه زمانی این توضیحات و دلایل تکراری مورد قبول تراکتوری ها خواهد بود؛ آنها در این چند سال اخیر خیلی حوصله برای مربیان خود خرج نکرده اند. این باعث شده تا سولدو بعد از بازی امشب و حتی پیش از آن، شب های خود را گوش به زنگ بخوابد؛ چرا که به گفته خودش هر لحظه آماده تصمیمات باشگاه است.

در حالی که همه در انتظار پیروزی مقابل پیکان و خروج تراکتور از بحران بودند، شاگردان سولدو امروز در تهران به یک مساوی به درد نخور دست یافتند؛ مساوی که با توجه به وضعیت فعلی شان خیلی نمی تواند به درد بخورد. آنها طی 9 بازی اخیر، 5 باخت و 4 مساوی داشته اند؛ به عبارتی شاگردان سولدو از 27 امتیاز ممکن در این 9 بازی تنها موفق به کسب 4 امتیاز شده اند! چیزی که می تواند سرنوشت مشابه کریمی را برای سولدو به همراه داشته باشد؛ مربی که با شکست مقابل همین پیکان در دور رفت به پایان راه خود در تراکتور رسید.

طی روزهای اخیر منابع آگاه از جدی بودن شایعات برکناری سولدو خبر داده بودند. بعد از تساوی امشب هم شایعاتی در این زمینه به گوش رسید اما هیچ اقدام خاصی از سوی باشگاه تراکتور شاهد نبودیم. در روزهایی که تبریز به اندازه هفته های اخیر خیلی سرد نیست، سکوت سردی بر باشگاه تراکتور سایه افکنده است. همه نگاه ها به محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه است؛ کسی که با توجه به تغییرات سال های اخیر به نظر می رسد که این بار هم تصمیم گیرنده نهایی در خصوص آینده سرمربی کروات او باشد.