فوق ستاره ایرانی تیم پورتو، حالا علاوه بر بازی‌های چشم‌نواز، از نظر آماری هم عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرده است.

مهدی طارمی، هری کین در نسخه کوچک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، هنوز صعود پورتو به دور بعدی لیگ اروپا قطعی نشده بود که مهدی طارمی اکثر رسانه‌های اروپا را به تمجید وا داشت.

مهاجم ایرانی پورتو، با وجود برخورداری از ذکاوتی منحصر به‌فرد در گرفتن پنالتی از داورها (علاوه بر اینکه از بازیکن حریف پنالتی می‌گیرد، با ری‌اکشن خودش نسبت به خطای بازیکن، داورها را هم مجاب می‌کند در سوت خودشان بدمد.) بعد از برخورد با مدافع لاتزیو از سوی آیتکین به خاطر تشخیص شبیه‌سازی با کارت زرد مواجه شد اما در اتاق VAR نظر دیگری حاکم بود و با بازبینی صحنه توسط داور آلمانی، اعلام پنالتی، تصمیم جدید او شد.

مهدی طارمی با آرامش همیشگی پشت ضربه قرار گرفت و دروازه لاتزیو را باز کرد تا همه‌چیز برابر شود.

اما درخشش طارمی محدود به گل اول نبود و در ادامه بازی روی یک پاس لاب باورنکردنی، راهی جز گلزنی پیش پای ماتیاس اوریبه نگذاشت تا زیباترین پاس گل مسابقات دیشب را به نام خود ثبت کند.

عملکردی که تحسین اکثر کاربران در فضای مجازی را به همراه داشت و تایم‌لاین فوتبالی ها در توییتر از عکس‌های مهدی پر شد که بعضی از آنها را در ادامه می‌بینیم.

صفحه‌ی رسمی لیگ اروپا مهدی طارمی را در میان یکی از چهار نامزد بازیکن برتر این هفته از رقابت‌ها قرار داد.

صفحه‌ی سوفا اسکور هم صعود پورتو را مدیون عملکرد فردی فوق‌العاده‌ی طارمی دانست و آمار او را منتشر کرد: ۳۷ لمس توپ، ۱ گل، ۶ شوت (یک ضربه در چارچوب)، ۱ پاس گل، پیروزی در ۶ نبرد فردی از ۱۰ تقابل، کسب ۱ پنالتی، نمره‌ی ۸.۸ از سوفا‌اسکور.

یکی از صفحات هواداری پورتو در توییتی بعد از صعود پورتو نوشت: طارمی بازیکن غول‌پیکری است، با هوشی کمیاب و ازخودگذشتگی‌ای که به نفع تیم است. ورزشگاه المپیکو دیشب برای او بود.

یک کاربر پرتغالی هم با خوشحالی از کسب پنالتی توسط طارمی، اون را با مایکل فلپس مقایسه کرد. (منظور او شوخی کردن با شیرجه‌های طارمی در محوطه‌‌ی جریمه بوده)

یک کاربر پرتغالی دیگر هم این چنین به تمجید از طارمی پرداخت: مهدی طارمی نسخه‌ی کوچک هری کین است.

یکی از هواداران یوونتوس هم ویدیویی از هایلایت حرکات طارمی را توییت کرد و نوشت: ویدیویی از طارمی در پورتو. فقط با نگاه کردن به او می توانید بگویید این مرد دقیقاً همان کسی است که آلگری دنبالش می‌افتد. او می تواند در کناره ها بازی کند، عاشق شرکت کردن در درگیری‌ها، تکل زدن و به عقب برگشتن است، نسبتا سریع و دارای توانایی است. او نمونه ایرانی مانژوکیچ است.

صفحه موزو فوتبال هم به اشاره به ده‌تایی شدن طارمی در هر دو بخش گل و پاس گل، آمار درخشان مهدی در این فصل را منتشر کرد؛ ۲۵ بازی، ۱۴ گل و ۱۰ پاس گل

کاربری دیگر از پرتغال نوشت: طارمی که در ۱۱ مسابقه متوالی در همین فصل موفق به گلزنی نشده بود، بعد از گلزنی برابر بنفیکا به بازیکن دیگری تبدیل شد و در ده مسابقه، شش گل و چهار پاس گل ثبت کرد.

صفحه AsianCup هم به روز خوب طارمی اشاره کرده و مدعی شده مهاجم ایرانی پیروزی پورتو برابر لاتزیو را تضمین کرده است.