رئیس‌جمهور آمریکا دستور «کمک نظامی فوری» ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرد.

سرازیر شدن دلارهای آمریکایی به سمت اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که سومین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستوری را به منظور ارائه «کمک نظامی فوری» به اوکراین به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار صادر کرد.

واکنش‌های آمریکا و کشورهای غربی متحد واشنگتن به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه دارد و در تازه‌ترین خبرها، کاخ سفید از صدور یک فرمان جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور با موضوع ارائه کمک‌‍‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

در حالی که مقام‌های آمریکا و متحدانش به رغم هشدارهای روسیه طی سال‌های اخیر بارها به اوکراین کمک نظامی کردند، طبق اعلام روز شنبه (امروز) کاخ سفید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا فرمانی را به منظور ارائه ۶۰۰ میلیون دلار «کمک نظامی فوری» به اوکراین صادر کرده است.

اقدام تازه واشنگتن در قبال تحولات اخیر کی‌یف و مسکو در شرایطی انجام شده که فشارهای آمریکا به روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین ادامه دارد و روز گذشته آمریکا رئیس‌جمهور و وزرای خارجه و دفاع روسیه را تحریم کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، با تأکید بر لزوم تحریم‌ مقام‌های عالیرتبه روسیه نوشت: «به همراه متحدان و شرکای خود از طریق اعمال تحریم‌های شدید علیه ولادیمیر پوتین، وزرای دفاع و خارجه و معاون وزیر دفاع روسیه، به پاسخ بی‌سابقه به حمله روسیه به اوکراین ادامه‌ می‌دهیم».

این اقدام واشنگتن در شرایطی انجام شده که از بامداد پنجشنبه هفته گذشته (به وقت تهران) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کردند. پوتین گفته این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در خصوص چرایی صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت: « تمامی تلا‌ش‌های روسیه برای رسیدن به توافق در خصوص عدم پیشروی ناتو در قلمرو روسیه به شکست منتهی شد»

منبع: فارس