شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه به قدری بدهی‌های مختلف داخلی و خارجی داشته که حساب آن از دستش خارج شده است و حتی هنوز خودش هم از دوران بازیگری‌اش طلبکار است.

شکوری: معافیت تحصیلی ام تمام شد سرباز شدم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم شکوری که چندماه گذشته در بخش مدیریتی پرسپولیس همکاری می‌کرد در مورد بدهی‌های پرسپولیس گفت: فرزاد حاتمی و خیلی از افراد دیگر که داخلی‌ بودند و رقم‌های ریز دیگر مثل صد یا دویست تومان طلب داشتند و تمام رقم‌هایی که وجود داشت و به واسطه آن‌ها کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پنجره باشگاه را به صورت داخلی بسته بود، همه آن‌ها را تسویه کردیم؛ اما پرونده‌هایی وجود دارد که هنوز به رای نرسیده و پرونده‌ای که به رای نرسیده مگر باشگاه می‌تواند پولش را پرداخت کند؟

او ادامه داد: بحث سوشا مکانی و یک یا دو عزیز دیگر هم بود که پرونده قضایی داشتند و ‌فکر کنم پرونده آن‌ها در داخل باشگاه مشخص شود. همه این افراد فوتبالیست بودند و حق‌شان است که این پول را بگیرند اما زمانی که از طرف یک نهاد بالاتر و قضایی به باشگاه نامه زده می‌شود و بیان می‌کند که شما حق ندارید این پول را پرداخت کنید تا تعیین و تکلیف شود، قطعا ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و این مبلغ را پرداخت کنیم. حالا من نمی‌خواهم اسم ببرم اما یک یا دو پرونده بود که بحث قضایی داشت و از یک نهاد بالادستی و قضایی به باشگاه نامه‌ای ارسال شده بود که شما حق ندارید این پول را پرداخت کنید تا این موضوع حل شود. به همین دلیل این یک یا دو پرونده باقی مانده‌اند و به همین دلیل بود که در همان مقطع کمیته تعیین وضعیت از باشگاه قبول کرد؛ چون آن نامه‌ها ضمیمه و پیوست شد و برای کمیته تعیین وضعیت ارسال شد. کمیته تعیین وضعیت این موضوع را از باشگاه قبول کرد و پنجره داخلی باشگاه را باز کرد و ما توانستیم بازیکن بگیریم.

شکوری ادامه داد: اگر ما تسویه‌های مورد نظر کمیته تعیین وضعیت را انجام نمی‌دادیم نمی‌توانستیم پنجره را باز کنیم و این یک موضوع طبیعی است. به همین دلیل در آن مقطع با تمام کسانی که رای داشتند و مشکل قضایی نداشتند تسویه را انجام دادیم ولی این باشگاه به قدری پرونده باز دارد که حتی حساب خود من هنوز پاک نشده اشت. بچه‌هایی هستند که من می‌دانم ولی هنوز طلبکار هستند؛ آقای درویش هم اشاره کرد که هرروز یک پرونده جدید می‌آید و یک پنجره بسته می‌شود. حالا این‌ها پرونده‌های جدید است و خارجی‌ها بحث دیگری است. این موضوعی است که در آن مقطع اتفاق افتاد و پنجره ما باز شد. پنجره وقتی بدهی داشته باشید باز نمی‌شود. امیدوارم روزی برسد که بدهی‌ها صفر شود و دیگر مشکل نداشته باشیم.

او در مورد بحث سربازی در فوتبال گفت: من فکر می‌کنم که قانون را همه باید اجرا کنند. من هم با توجه به اینکه پیوسته درس می‌خواندم و از معافیت تحصیلی استفاده کردم و غیبتی نداشتم تا آن موقع خدمت نرفتم ولی آن زمانی که برگه اعزام صادر شد باید می‌رفتم و هیچ راهی نداشت و من هم از قانون تمکین کردم. من باید در آن تاریخ حتما اعزام می‌شدم. شما اگر بخواهی خدمتت را به تعویق بیندازی باید طبق قوانین جلو روی و ممکن است قانون اجازه دهد یکی، دو بار به تعویق بیندازی؛ ولی باید طبق قانون باشد و نباید غیبت داشته باشی. وقتی آخرین مقطع تحصیلی را پشت سر می‌گذاری تا یک سال زمان داری که خودت را معرفی کنی و برگه اعزام بگیری اگر در این یک سال برگه اعزام را دریافت نکنی به مشکل می‌خوری. حالا اینکه مشکل دوستان چیست را نمی‌دانم و فکر می‌کنم قانون مشخص است و سیستم نظام وظیفه ماهم خیلی شفاف و قانونی است و شاید نتوانیم از آنها ایراد بگیریم.

او در مورد عملکرد عزیزی‌خادم و برکناری او گفت: در رابطه با آقای عزیزی خادم من چند ماه پیش صحبت‌هایم را انجام دادم و الان که این اتفاق افتاده دوست ندارم صحبتی کنم. الان باید به آنها خسته نباشید بگوییم. هیئت رئیسه با توجه به ظرفیت قانونی‌ای که داشت توانست این کار را انجام دهد و انشاالله تیم جدید موفق باشد.