مدیرعامل باشگاه سپاهان در آخرین مصاحبه خود بار دیگر بر بازگشت محرم نویدکیا تاکید کرد، ولی در کمال تعجب اشاره‌ای به یک "باید" که اعضای هیئت مدیره برای او تعریف کرده‌اند، نداشت.

درخواست غیرمعمول از سرمربی حمایت نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مدیرعامل سپاهان شب گذشته یکی تماس تلفنی مهمی با برنامه فوتبال برتر و محمدحسین میثاقی داشت تا درباره مهم‌ترین اتفاق هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر که استعفای محرم نویدکیا بود، توضیح بدهد. این گفتگو از این جهت اهمیت داشت که یک روز پس از استعفای محرم نویدکیا، باشگاه با انتشار بیانیه‌ای خواهان ادامه همکاری با او شده بود، اما بار دیگر نویدکیا در بامداد شنبه هفتم اسفندماه با انتشار متنی بر تصمیم خود مبنی بر جدایی تاکید کرد، تا ابهاماتی در رابطه با موضع سرمربی و تصمیم‌سازان سپاهان به وجود بیاید.

برای تشریح این مطلب باید به نکات قابل توجهی از بیانیه باشگاه سپاهان اشاره کرد؛ جایی که ضمن حمایت از محرم نویدکیا برای ادامه حضور روی نیمکت تیم، به تقویت کادر فنی‌اش و در واقع تغییرات در دستیارانش اشاره شده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد محل مناقشه اصلی مدیران سپاهان و محرم نویدکیا است و هنوز هم درباره آن میان دو طرف توافقی ایجاد نشده است. جالب اینکه در مصاحبه شب گذشته محمدرضا ساکت با محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر نیز به این موضوع اشاره‌ای نشد و نه مجری برنامه در رابطه با آن سوال پرسید و نه محمدرضا ساکت به آن پرداخت! 

این درخواست البته برای محرم نویدکیا چندان هم غریبه نیست و او در تعطیلات زمستانی که زمزمه‌های استعفای غیررسمی‌اش در تمامی رسانه‌ها منتشر شد نیز با درخواست مشابهی مواجه شده بود که با حمایت از دستیارانش درخواست مدیران باشگاه را برای کنار گذاشتن آنها رد کرده بود. حالا بار دیگر این سرمربی جوان با همین ردخواست مواجه شده و در حالی که مدیران باشگاه در بیانیه و مصاحبه‌های تلویزیونی به صورت نمادین از او حمایت می‌کنند، در جلسات خصوصی تاکید کرده‌اند که برای ادامه همکاری باید در انتخاب دستیارانش تجدید نظر کند؛ موضوعی که در صورت پذیرش آن توسط محرم نویدکیا، به طور کلی استقلال این مربی در حوزه فنی و مدیریتی‌اش زیر سوال خواهد رفت. در این صورت اگر در آینده این تغییرات منجر به نتیجه‌ شود، مدیران باشگاه آن موفقیت را به پای خودشان خواهند زد و اگر هم نتیجه ندهد که بار دیگر محرم نویدکیا به عنوان سکان‌دار امور فنی تیم از سوی هواداران تحت فشار قرار خواهد گرفت.

به دلیل همین شرایط است که نویدکیا در حال حاضر قصدی برای بازگشت ندارد؛ با این حال اگر خروجی جلسه هیئت مدیره باشگاه سپاهان که برخی از اعضای آن روی تغییر دستیاران تاکید ویژه‌ای دارند، تغییر کند شاید شاهد بازگشت سرمربی جوان و محبوب سپاهان به تمرینات تیم پس از مصاف با تراکتور باشیم. البته که در این بین برخی ابهامات دیگر نیز وجود دارد که نویدکیا برای بازگشت باید درباره آنها به جمع بندی برسد، اما در حال حاضر مهم‌ترین اختلاف همین موضوع است.

حالا که بیش از یک و نیم فصل از حضور محرم نویدکیا روی نیمکت طلایی‌پوشان اصفهانی سپری می‌شود، آنها هم فراز و هم فرود فوتبال را در کنار هم تجربه کرده‌اند و بی‌شک سرمربی جوان تیم بسیار باتجربه‌تر از روزهای ابتدایی پنجره تابستانی لیگ بیستم است که تازه مربیگری را شروع کرده بود. به نظر می‌رسد ادامه همکاری با محرم نویدکیا که نشان داده مربی باهوشی است، در حال حاضر که ده هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده، لیگ و جام حذفی از دست رفته و زمان زیادی هم تا شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیست، بهترین تصمیم ممکن باشد تا در صورت بازگشت تیم به فرم خوب، همکاری بلندمدتی که محمدرضا ساکت نیز مدام بر آن تاکید می‌کند، ادامه داشته باشد و در غیر این صورت باشگاه در پنجره تابستانی و در شرایط کاملا بهتری برای تغییر در کادر فنی اقدام کند. 

در این بین اما شاید عجیب‌ترین رفتاری که از سوی مدیران سپاهان در این روزها شاهد هستیم، حمایت در بیانیه و مصاحبه‌ها و تاکید بر ایجاد تغییر در کادر فنی در جلسات خصوصی است؛ رفتارهایی که یک ستاره دیگر فوتبال ایران را در آستانه پایانی تلخ در تیم محبوبش قرار داده است.