بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین در حوزه ورزش نیز فشارها روی روس‌ها به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

درخواست فرانسه؛ روسیه از جام جهانی اخراج شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حمله نظامی روسیه به اوکراین مهم‌ترین خبر حال حاضر دنیا تبدیل شده و پای این مسئله حتی به ورزش هم باز شده است. اخیراً سوئد، لهستان و جمهوری چک به شکل رسمی اعلام کردند که حاضر نیستند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برابر روسیه به میدان بروند.

البته یوفا و فیفا هنوز اقدام آن‌چنان سختگیرانه ای در رابطه با روسیه انجام نداده و تنها اعلام کرده‌اند که بازی‌های این تیم در پلی آف جام جهانی در کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد. این بدان معناست که حداقل در مقطع کنونی فرضیه لغو برگزاری بازی های روسیه در مقدماتی جام‌جهانی منتفی است.

لهستان اولین کشوری بود که اعلام کرد بازی نمی کند، پس از آن سوئد و امروز جمهوری چک نیز به این تحریم پیوستند. این بدان معناست که هر سه تیمی که به طور بالقوه می توانستند با روسیه روبرو شوند، در پلی آف شرکت نخواهند کرد.

در جدیدترین واکنش تند به این اتفاق رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، نوئل لو گرات، امروز به روزنامه Le Parisien گفت که روسیه باید از جام جهانی 2022 قطر و به طور کلی رقابت‌های مقدماتی آن اخراج شود. درخواستی که البته بعید به نظر می رسد فیفا با آن موافقت کند و تنها باید منتظر ماند و دید که نهایتاً چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهد شد.