تیم ملی کانادا با پیروزی برابر السالوادور یک قدم دیگر به حضور در جام جهانی 2022 قطر نزدیک شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کانادا صبح امروز در یازدهمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای شمالی به مصاف السالوادور رفت و موفق شد با نتیجه 0-2 برابر این تیم به پیروزی برسد.

آتیبا هاتچینسون و جاناتان دیوید دو گل این تیم را در این دیدار به ثمر رساندند تا کانادا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم ملی کانادا و مکزیک در صدر جدول رده‌بندی این گروه قرار بگیرد. این در حالی است که هنوز سه بازی تا پایان این رقابت‌ها باقی مانده است.

جان هردمن، سرمربی کانادا، پس از پیروزی در این بازی گفت:« این دیدارها برای ما چالش برانگیز بودند و ما خوشحالیم که امتیازاتی که می‌خواستیم را کسب کردیم و حالا چند قدم به قطر نزدیک‌تر شده‌ایم. این بخشی از ماجراجویی ماست و من فکر می‌کنم عملکرد این تیم عالی بوده است.»

میلان بورجن، دروازه‌بان کانادا، نیز موفق شد سومین کلین شیت متوالی خود را در این دیدار به ثبت برساند تا نقش مهمی در کسب امتیازهای اخیر ایفا کرده باشد. کانادا در حال حاضر تنها تیمی در منطقه آمریکای شمالی است که هیچ شکستی را در کارنامه‌اش به ثبت نرسانده است.

 

با این حال آنها هنوز راهی طولانی برای قطعی کردن صعودشان به جام جهانی 2022 قطر در پیش دارند و باید منتظر سه دیدار آخر باشند که در ماه مارس برگزار خواهد شد.

سه تیم اول از جدول منطقه آمریکای شمالی به صورت مستقیم به جام جهانی 2022 خواهند رفت و تیم چهارم نیز باید در پلی آف به مصاف تیمی از اقیانوسیه برود.

بازیکنان این تیم موفق شدند در دیدار قبل برابر آمریکا با دو گل به پیروزی برسند که نتیجه بسیار ارزشمندی برای این تیم به حساب می‌آمد و انگیزه مضاعفی برای برد در بازی برابر السالوادور به آنها داد.

با توجه به این که آمریکا و مکزیک که در حال حاضر در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند باید در بازی آخر به مصاف یکدیگر بروند، انتظار می‌رود که کانادا بتواند صعودش به رقابت‌های جام جهانی را در بازی بعدی برابر کاستاریکا که در زمین این حریف برگزار خواهد شد قطعی کند.

تیم ملی کانادا پیش از این تنها یک بار سابقه حضور در جام جهانی را داشته که به سال 1986 برمی‌گردد. با این حال حضور آنها در دور بعدی جام جهانی در سال 2026 به عنوان یکی از میزبان‌ها قطعی است.