این قطعا بهترین لیورپول یورگن کلوپ است؛ تیمی که می تواند فصلی تاریخی و بی نظیر را به ثبت برساند.

این لیورپول مخوف؛ چه تیمی ساختی آقای کلوپ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول با یورگن کلوپ فصل جاری در حال لذت بردن از فوتبال و سیراب کردن هوادارانش است. 

کلوپ در مورد تیم خود می گوید:« نظر من در مورد کیفیت تیم روشن است. این لیورپول بهترین تیمی است که هدایت کرده ام ولی مهمتر از هر چیزی ایجاد فضایی در تیم است که بتواند منجر به نتیجه گیری شود. البته ما بی رقیب نیستیم و تیم های خوبی پیش روی مان قرار دارند.»

لیورپول چند روز پیش توانست فاتح جام اتحادیه شود و این کار را با شکست چلسی در ضربات پنالتی انجام داد. لیورپول در جام حذفی امشب باید به مصاف نوریچ برود و شانس قهرمانی دارد. در لیگ قهرمانان بازی رفت یک هشتم نهایی را 0-2 در زمین اینتر برده و یک پایش در دور بعد است و در لیگ برتر هم با یک بازی کمتر از سیتی، شش امتیاز با این تیم فاصله دارد.

لیورپول این موفقیت ها را به نوعی مدیون مثلث مرگبار محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو است که در چند فصل اخیر فوق العاده بوده اند. لیورپول برای تزریق نیروی تازه به خط حمله خود، دیوگو ژوتا و اخیرا لوئیز دیاز را هم خریداری کرد.

با این 4 مهاجم، قرمزها توانسته اند در 26 هفته 70 گل به ثمر برسانند و دومین خط حمله برتر اروپا پس از بایرن را در اختیار دارند. آمار و ارقامی ترسناک مه لیورپول را دارای شانس فتح 4 گانه کرده است. لیورپول با کلوپ دو سال پیش توانست به طلسم 30 سال قهرمان نشدن در لیگ برتر هم پایان دهد.

دستورات کلوپ واضح است:« یک برنامه بازی و راهی برای اجرای آن وجود دارد. همه بازی ها یکسان نیستند، بنابراین تاکتیک ها متفاوت است، اگرچه مربی به ما آزادی عمل می دهد تا ویژگی های خود را نشان دهیم. ما تیمی هجومی هستیم که به دنبال ایجاد موقعیت و گلزنی هستیم. ما می‌خواهیم به رقیب صدمه بزنیم و بهترین راه این است که به همه چیز ضربه بزنیم.»

 این اظهارات الکساندر آرنولد در مورد تاکتیک‌های لیورپولی است که سبک «هوی متال» آن در این فصل نیز فوق العاده بوده است. لیورپول هم سه گلزن و هم سه پاسور برتر لیگ برتر را در تیم خود می بیند.

صلاح با 19 گل بالاتر از ژوتا(12) و مانه(11)، بهترین گلزنان لیگ برتر هستند. مربی آلمانی در مورد ستاره مصری که در کنار الکساندر-آرنولد بهترین پاس گل مسابقات(10 پاس گل) نیز هست، محسوب می شود، گفت:« او بهترین در جهان است.»

 صلاح می خواهد با رکورد هری کین برابری کند، یعنی در یک فصل هم بهترین گلزن لیگ باشد و هم بهترین پاسور.

اینکه لیورپول از نظر تهاجمی مثل یک هواپیمای جنگی است، کسی را شگفت زده نمی کند. آنها یکی از بهترین خط حمله های جهان را دارند، با بازیکنانی که می توانند هر کاری در زمین انجام دهند. به این مهاجمان، هافبک ها و مدافعان کناری اضافه می شود تا یک خط حمله ویرانگر را کامل کنند. اما، فراتر از آمارهای سنتی، بازیکنان لیورپول در رتبه بندی برخی از معیارهای پیشرفته نیز در صدر قرار دارند.

به عنوان مثال، صلاح، ژوتا و مانه با 15، 12 و 11 در جدول گلزنان بدون احتساب پنالتی ها صدرنشین هستند، معیاری که کیفیت ضربات یک بازیکن را به ما می گوید. مثلث قرمزها نشان می دهد که آنها می دانند چگونه بهتر از هر بازیکن دیگری گلزنی کنند. 

اگر در مورد پاس‌های هدفمند و موقعیت ساز صحبت کنیم، یعنی توانایی یک بازیکن برای تبدیل یک پاس به پاس گل، بازیکنی از لیورپول در اینجا هم پیشتاز است: الکساندر-آرنولد (9.48) و صلاح سوم (4.97) ). فقط برونو فرناندز از منچستر بین این دو قرار می گیرد(5.67). اگر این آمار را با حذف پاس‌های روی ضربات ایستگاهی محدود کنیم، الکساندرآرنولد همچنان در صدر است (7.49) اما در اینجا صلاح از برونو (5.71 در مقابل 5.59) پیشی گرفته است.

واضح است که ارنولد استاد ارسال پاس های خطرناک و منجر به گل است ولی اینجا آمار و ارقام محمد صلاح فوق العاده جلوه می کند. او تا همینجا 5 پاس گل بیشتر از حد انتظار داده است و این وقتی در کنار آمار گل هایی که زده  قرار می گیرد، اهمیت صلاح در لیورپول فعلی را به خوبی نشان می دهد.