مهدی عبدی با گلزنی در مقابل مس رفسنجان پرسپولیس را به آمار 900 گل در لیگ برتر رساند.

عبدی، زننده گل شماره 900 پرسپولیس (گزارش)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گل سوم پرسپولیس در بازی با مس رفسنجان، نهصدمین گل سرخپوشان پایتخت بود که در بازی شماره 632 رقم خورد و حالا سرخپوشان فاصله چندانی تا چهار رقمی کردن تعداد گلهای خود نخواهند داشت.

اولین گل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را رضا جباری در هفته اول فصل 80-81 وارد دروازه فولاد کرد و حالا مهدی عبدی آخرین گل سرخپوشان را به ثمر رسانده است. نکته جالب اینکه پانصدمین گل پرسپولیس در لیگ برتر را کریم انصاری‌فرد در لیگ دوازدهم و مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی به ثمر رساند.

در این بین علی علیپور با ثبت 56 گل در لیگ برتر، آقای گل سرخپوشان در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای محسوب می‌شود اما با این روند مهدی عبدی فرصت خواهد داشت تا به رکورد او برسد. عبدی تاکنون 19 گل در لیگ برتر برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

نکته جالب اینکه مهدی عبدی تاکنون گلزنی در شهرآورد، فینال آسیا و بازی قهرمانی را تجربه کرده بود و حالا نامش به این شکل در دقتر تاریخ پرسپولیس قرار می‌گیرد.

پرسپولیس متوسط 1.42 گل به ازای هر بازی در لیگ برتر را دارد و با این روند برای رسیدن به هزارمین گل، باید تا پایان لیگ بیست و سوم صبر کند.

بهترین آمار گلزنی پرسپولیس در لیگ هفتم بود که شاگردان افشین قطبی 55 گل به ثمر رساندند اما نکته مهم اینکه تیم برانکو در لیگ پانزدهم 50 گل زد که باتوجه به تعداد بازی کمتر، آمار بهتری محسوب می‌شود.

سرخپوشان تهرانی تاکنون از 632 بازی لیگ برتر، 307 برد و 199 مساوی کسب کردند تا با 1120 امتیاز جزو برترین تیمهای تاریخ لیگ برتر باشند. آنها همچنین 126 بار تاکنون بازنده شده‌اند.

جدول عملکرد پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ 900 گل زده و 579 گل خورده.