استاد علوم سیاسی دانشگاه ماساچوست با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین انگیزه آمریکا برای توافق با ایران را بیشتر کرد، گفت: خبرهای خوشی از مذاکرات به گوش می رسد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دارن کیو استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه ماساچوست آمریکا است. وی همچنین مدیریت مرکز صلح، دموکراسی و توسعه در این دانشگاه را بر عهده دارد. وی در گفت‌وگویی با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها میان اوکراین و روسیه و احیای برجام پرداخت.

دارن کیو در ابتدا  در مورد تنش میان روسیه و اوکراین گفت: نظر کلی من در مورد تهاجم روسیه این است که این یک شکست بزرگ برای امنیت در اروپا و برای دموکراسی در سراسر جهان است. با این حال، واکنش‌های ایالات متحده و کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای دیگر و سطح مقاومت در داخل اوکراین، بسیار دلگرم‌کننده است.

وی در ادامه همچنین گفت: من انتظار دارم تا زمانی که اوکراین بتواند مقاومت کند، کمک‌های نظامی به آنها افزایش یابد و بسته به اینکه روسیه چگونه حضور خود را در اوکراین تثبیت کند، ممکن است تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه اعمال شود.

حمله روسیه به اوکراین انگیزه آمریکا برای توافق با ایران را بیشتر کرد

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد احتمال تاثیر تنش میان اوکراین و روسیه بر مذاکرات وین گفت: من انتظار ندارم تأثیر فوری بر مذاکرات وین داشته باشد، به غیر از شاید کمی تأخیر در روند مذاکرات به دلیل توجه ایالات متحده به اوکراین. به نظر می‌رسد که مذاکرات اخیراً پیشرفت‌هایی داشته است و موفقیت‌آمیز به اتمام می‌رسد، بنابراین من امیدوارم که این حرکت با وجود هر گونه تاخیر ادامه یابد، تهاجم روسیه احتمالاً انگیزه‌های بیشتری برای ایالات متحده ایجاد می‌کند تا به توافقی با ایران دست یابد و شروع به حرکت برای عادی‌سازی روابط بین دو کشور کند.