علاقمندانی که امروز برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس اقدام کردند،روز نسبتا سختی را پشت سر گذاشتند.

اختلال در خرید سهام استقلال و پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پذیره‌نویسی سهام جدید دو  شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در نماد "استقلالح۱" و  شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در نماد "پرسپولیسح۱" ناشی از سلب حق‌تقدم از امروز به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه آغاز شده است.

1- با آغاز پذیره نویسی تماسهای مکرری با ورزش سه برقرار شده و هواداران از قطعی سیستم وتکمیل نشدن فرایند خرید شکایت داشته‌اند.بنابر گزارشهای مردمی با استقبال از این عرضه اولیه سیستم برخی از کارگزاری‌ها به طور کامل با اختلال مواجه و فرایند خرید را قطع کرده است.

2- درعین حال با وجود این مشکلات  دوره سفارش‌گیری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اعلام شده و این محدودیت زمانی برای ثبت نام و آغاز خرید نارضایتی بیشتری برای علاقمندان ایجاد کرده است که به نظر می‌رسد با توجه به استقبال قابل پیش‌بینی باید زمان بیشتری در اختیار خریداران قرار می‌گرفت بخصوص که بسیاری از آنها تنها برای این خرید خاص به کارگزاریها مراجعه کرده‌اند.

3-گفته می‌شد با همکاری دوباشگاه سهولت و امکانات ویژه‌ای  در خرید سهام برای هواداران ایجاد خواهد شد که این اتفاق رخ نداده تا هوادارانی که وقت کافی برای دریافت کد بورسی نداشته‌اند فعلا در خرید سهام تیم محبوب ناکام بمانند.

بنابراعلام قبلی  حداقل سهام قابل خریداری توسط کدهای معاملاتی حقیقی و حقوقی یک سهم و حداکثر سهام قابل خریداری در نماد "استقلالح۱" تعداد ۱,۰۳۰ سهم و در نماد "پرسپولیسح۱" تعداد ۸۸۵ سهم اعلام شده که به‌دلیل الزام داشتن کد بورسی بسیاری از علاقمندان موفق به حضور در فرایند خرید نشده اند.