استقلال در یکی از 10 دیدار حساس باقیمانده خود، امروز به مصاف گل گهر سیرجان می رود.

ترکیب احتمالی استقلال برابر  گل گهر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، انتظارات به سر رسید و امروز دو تیم استقلال و گل گهر در حساس ترین دیدار هفته یبست و یکم لیگ برتر، به مصاف هم می روند. فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی که طی سالهای گذشته رقابت سختی با یکدیگر داشته اند، امروز با اهداف متفاوتی پای به زمین مسابقه می گذارند.

پس از اتفاقات دیدار رفت و عدم صدور مجوز بازی کوین یامگا و رودی ژستد و همچنین غیرقانونی بودن اریک بوکوم باگناما و در نهایت 3 بر صفر شدن نتیجه آن بازی، حالا استقلال و گل گهر دو تیمی با حداکثر انگیزه و حساسیت روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

* جایگاه ثابت حسینی در درون دروازه

سیدحسین حسینی که این روزها جایگاه ثابتی را درون دروازه استقلال به دست آورده، امروز باز هم انتخاب نخست فرهاد مجیدی برای حضور در ترکیب اصلی است. بازیکنی که امروز نیز بازوبند کاپیتانی را بر دست خواهد بست و به دنبال یک کلین شیت دیگر در دروازه آبی پوشان است.

* بی سلاح ترین دفاع لیگ با تنها گزینه‌های موجود

دست فرهاد مجیدی برای انتخاب ترکیب خط دفاعی تیمش کاملا بسته است. او به اجبار از بازیکنی به نام روزبه چشمی در قلب خط دفاعی استفاده می کند که اساسا پست او هافبک دفاعی است. به هر حال خط دفاعی استقلال امروز آزمون سختی را برابر خط حمله پرقدرت گل گهر در پیش خواهد داشت.

در کنار روزبه، مجیدی از تنها مدافعین تخصصی خود استفاده خواهد کرد. عارف غلامی که تازگی از بند مصدومیت شدید پارگی رباط صلیبی رهایی یافته در کنار محمد دانشگر مدافع بی حاشیه ای که فقط در خدمت تیمش است، چینش خط دفاعی استقلال را تشکیل خواهند داد.

* سورپرایزی در خط میانی وجود ندارد

مهدی مهدی پور و زبیر نیک نفس در میانه میدان به هماهنگی کافی رسیده اند. در واقع می توان گفت که این دو بازیکن چند سطح از رقبای خود در استقلال بالاتر هستند و فرهاد مجیدی جز این دو بازیکن، انتخاب خاصی ندارد. امروز هم مهدی پور و هم نیک نفس، جدال سختی با خط میانی گل گهر و هافبک های خلاق این تیم خواهند داشت.

* اعتماد دوباره به صالح و جعفر؟

وریا غفوری به تمرینات برگشته و از انگیزه های زیادی برخوردار است. با این وجود، فرهاد مجیدی قصد دارد از صالح حردانی در سمت راست تیمش استفاده کند. بازیکنی که در کارهای دفاعی عملکرد خوبی دارد و در تقابل با میلاد زکی پور، می تواند به خط دفاعی تیمش کمک کند.

در سمت چپ نیز هر چند که آمانوف توانایی بازی را دارد اما جعفر سلمانی در این فصل به اندازه ای خوب بوده که فرهاد مجیدی در این دیدار حساس نیز روی توانایی های او حساب باز کند.

* آمانوف یا حسین زاده؛ مسئله این است

عزیزبک آمانوف در دیدارهایی که به میدان آمده، عملکرد خوبی را از خود ارائه داده است. این بازیکن توانایی بازی در چند پست مختلف را دارد و باید دید فرهاد مجیدی از میان او و امیرحسین حسین زاده کدامیک را انتخاب خواهد کرد. البته که این بازیکن ازبکستانی می تواند حتی به جای کوین یامگا نیز بازی کند اما بعید است که فرهاد مجیدی بهترین گلزن تیمش را از لیست خارج کند.

* شوک به ژستد؟ امروز بعید است

بسیاری از هواداران استقلال اعتقاد دارند که با یک بار نیمکت نشین کردن رودی ژستد، می توان به این بازیکن شوک وارد کرد اما فرهاد مجیدی اگر هم قصدی برای انجام این کار داشته باشد، امروز را انتخاب نخواهد کرد. مهاجم بلند قامت آبی ها کاملا در خط حمله باعث آزار مدافعین حریف می شود و می تواند روی هوا خیلی به استقلال کمک کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر گل گهر:

حسین حسینی – روزبه چشمی – محمد دانشگر – عارف غلامی – مهدی مهدی پور – زبیر نیک نفس – صالح حردانی – جعفر سلمانی – امیرحسین حسین زاده – کوین یامگا – رودی ژستد