پیروزی دیشب بارسا بر الچه به لطف پنالتی‌ای حاصل شد که روی درست بودنش اختلاف نظر وجود دارد.

پنالتی جنجالی؛ داور با تیم ژاوی مهربان‌تر بود؟ (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در سومین روز از هفته بیست‌و هفتم رقابت‌های لالیگای اسپانیا، دیروز تیم فوتبال بارسلونا میهمان الچه بود که این بازی با پیروزی1-2 بارسایی‌ها به پایان رسید.

بارسلونا در حالی 3 امتیاز این بازی را از آن خود کرد که این تیم الچه بود که با گلزنی فیدل چاوس در دقیقه 44 زودتر به گل رسید. فران تورس در دقیقه 60 کار را برای بارسلونا به تساوی کشاند و 6 دقیقه به پایان وقت‌های عادی بازی هم ممفیس دپای از روی نقطه پنالتی (فرصتی که در نتیجه خطای هند بازیکن حریف در محوطه جریمه الچه به شاگردان ژاوی داده شد) ورق را به سود تیم میهمان برگرداند.  در ادامه خاویر پاستوره در دقیقه 88 از الچه اخراج شد، تا کار تیم میزبان برای فرار از شکست خانگی سخت‌تر شود.

بارسلونا با این نتیجه سیزدهمین پیروزی در بیست‌و‌ششین بازی فصل خود را کسب کرد و ضمن صعود به رده سوم جدول، فاصله خود را با سویای رده دومی به 7 امتیاز کاهش داد.

روی صحنه پنالتی، بازیکنان و کادر فنی الچه بسیار معترض بودند. در واقع هرناندز، داور بازی ابتدا صحنه را پنالتی تشخیص نداد ولی با دخالت وی ای آر و بازبینی صحنه دستور به پنالتی داد. نکته جالبی اینکه چند دقیقه بعد صحنه مشکوکی درون محوطه جریمه بارسا رخ داد و این بار داور نه تنها پنالتی نگرفت که وی ای آر هم دخالت نکرد در حالی که توپ آشکارا به دست جوردی آلبا برخورد کرده بود.

پره میلا ستاره الچه در پایان بازی بسیار عصبانی بود و گفت:« در بازی رفت وقتی گل تساوی را به بارسا زدیم، خیلی زود گل سوم را زدند در حالی که این گل بارسا مشکوک به خطای هند بود ولی در نهایت گل مورد قبول قرار گرفت. امروز هم گل مشکوک دیگری به ما زدند در حالی که پنالتی نبود. بر علیه ما امسال بیشترین اعلام پنالتی شده و نمی دانم مشکل داوران با ما چیست.»

او کمی بعد تصویر برخورد توپ به دست البا را در توئیتر خود نیز منتشر کرد و به داوری بازی و بارسا طعنه زد.

اما نظر کارشناسان داوری مارکا و آاس در مورد این دو صحنه چه بود؟  

در مارکا معتقدند هیچکدام از این دو صحنه پنالتی نبوده است.

ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری آاس نیز معتقد است اگر داور در نگاه اول پنالتی تشخیص نداده، صحنه آنقدر واضح نبود که دخالت وی ای آر را باعث شود. برخورد توپ به دست آلبا نیز از نظر او پنالتی نبود.