مهاجم شیلیایی به خاطر دو حرکت فراتر از قانون در بازی شب گذشته اخراج شد؛ او کارت زرد اول را برای ضربه چکشی روی تیاگو و کارت زرد دوم را به خاطر تکل بی محابا روی فابینیو دریافت کرد.

گزارش:  ساده لوحی عظیم آلکسیس  سانچز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اینتر ماموریت غیرممکن در آنفیلد را با کسب پیروزی مقابل لیورپول به سرانجام رساند؛ این در حالی بود که طی یک سال اخیر هیچ تیمی موفق به شکست دادن شاگردان کلوپ در خانه نشده بود. اگرچه که اینتر در رسیدن به مهمترین هدف خود ناکام بود و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند. این تیم که در بازی رفت با دو گل از لیورپول شکسته خورده بود، در آنفیلد تلاش زیادی برای جبران انجام داد ولی فقط توانست به یک گل برسد و پیروزی یک بر صفر، نتیجه ای نبود که اینزاگی و شاگردانش به دنبال آن بودند. البته اخراج سانچس، لحظاتی بعد از گل اینتر، این تیم را ده نفره کرد و در پروژه کامبک اختلال بزرگی ایجاد کرد.

این بازیکن شیلیایی با روحیه جنگندگی بالای خود مدافعان لیورپول را از همان دقایق نخست به دردسر انداخت و جزو بهترین‌های مسابقه بود، اما در نهایت خلق و خوی شیلیایی به او خیانت کرد و در بهترین لحظه همه چیز خراب شد. او چند لحظه بعد از گل دقیقه 61 مرتکب خطایی شد که کارت زرد دوم را برایش به همراه داشت. سانچس بهت زده روی زمین نشسته بود و در حالی که هم تیمی هایش داور اسپانیایی را برای منصرف شدن از اخراج، احاطه کرده بودند، به بی احتیاطی چند ثانیه قبلش فکر می کرد که یکی از بی موردترین و بدترین حرکات دوران فوتبالی اش بود.

اینکه متیو لاهوز، داور جنجالی اسپانیایی، قضاوت بازی لیورپول و اینترمیلان را به عهده داشت، دلیلی بر اشتباه بودن اخراج سانچس نخواهد بود چرا که دو خطای مهاجم شیلیایی به حدی واضح بود که حتی می شد قبل از کارت زرد دوم، او را اخراج کرد! سانچس در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه اول در چند قدمی داور اقدام به یک حرکت دیوانه وار کرد؛ حرکتی که در آن لحظه و آن مکان، بی مورد بود و یک کارت زرد مفت برایش به همراه داشت. او با کف استوک خود زانوی تیاگو را نشانه گرفت و سرنگونش کرد. این خطا می توانست مصدومیتی جدی برای بازیکن لیورپول و حتی کارت قرمز مستقیم برای الکسیس به همراه داشته باشد اما داور اسپانیایی ترجیح داد با کارت زرد او را جریمه کند. قطعا اگر سانچر در این صحنه اخراج هم می شد با توجه به اینکه حرکتش در دسته خطاهای غیرورزشی می تواند جای بگیرد، کسی به لاهوز خرده نمی گرفت.

بعد از فرار از اخراج و در حالی که اینتر سرمست از باز کردن دروازه لیورپول، آماده می شد تا در حدود نیم ساعت باقی مانده، گل دوم را بزند و همه چیز را مساوی کند، سانچس با یک خطای وحشتناک دیگر همه چیز را خراب کرد. او لحظاتی بعد از اینکه در نقش سازنده گل مارتینز ظاهر شد، با تکلی خشن برای گرفتن توپ از بازیکن حریف، ابتدا توپ را زد و سپس مچ پای فابینیو را! لاهوز بی درنگ در سوت خود دمید، کارت زرد دوم را به سانچس نشان داد و او را از زمین اخراج کرد. این تصمیم داور اسپانیایی، مورد نقد بسیاری قرار گرفت اما حتی اگر بازیکن شیلیایی اول توپ را زده باشد، طبق قانون  او مستحق دریافت اخطار بوده است.

بر اساس قوانین، در این گونه موارد باید دو واژه را مورد توجه قرار داد؛ واژه هایی که قصد و نیت بازیکن از حرکت انجام شده را نشان می دهند؛ غفلت و بی احتیاطی؛ مورد اول کارت ندارد اما مورد دوم که بازیکن بدون توجه به خطر یا عواقب کار، حرکتی انجام می دهد که به بازیکن حریف آسیب می رساند، آن جا داور بایستی با کارت زرد او را جریمه کند. به این ترتیب با وجود اینکه سانچس به قصد توپ تکل می زند اما حرکتش شایسته دریافت کارت زرد است چرا که تکل او در دسته دوم قرار دارد؛ حرکتی که کارت قرمز را برای او به درستی به همراه داشت.

این کاربر با کنار هم قرار دادن سه عکس فوق نوشت: چگونه می توانم این را برای یک کودک پنج ساله توضیح دهم. سانچز از بازی اخراج شد اما دو نفر دیگر از کارت قرمز جان سالم به در بردند.

یورگن کلوپ، بعد از بازی با اشاره به اخراج سانچز گفت: هیچ بحثی در مورد این کارت قرمز وجود ندارد چرا که حرکت بازیکن اینتر می توانست آسیبی جدی به فابینیو وارد کند؛ هر چند او خوش شانس بود که در نیمه اول بخاطر خطای شدید روی تیاگو اخراج نشد!

"فکر می‌کنم او خوش شانس بود که در نیمه اول اخراج نشد. اشتیاق و جنگندگی خوب است اما اگر منجر به چنین چیزهایی شود، کمکی نمی‌کند."

نظرات متفاوتی در مورد اخراج سانچز وجود دارد.  بعد از بازی شب گذشته، صحبت در این مورد به بحث داغ برنامه های ورزشی اروپا تبدیل شده است.