دولت انگلیس با مسدود کردن تمام دارایی‌های مالک روس باشگاه چلسی در انگلیس، مانع فروش باشگاه لندنی از سوی او شد.

واکنش چلسی به تحریم سنگین انگلیس علیه آبراموویچ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش اعلام شد که دولت بریتانیا رومن آبراموویچ، مالک روس چلسی را در فهرست افراد تحت‌تحریم خود قرار داده است و به این‌ترتیب این مرد روس عملاً از فروش باشگاه چلسی بازمی‌ماند.

آبراموویچ به‌دلیل ارتباطاتی که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارد، در لیست سیاه انگلیسی‌ها قرار گرفته بود و قصد داشت قبل از آنکه اموالش در این کشور توقف شود، باشگاه چلسی را بفروشد. او روی این باشگاه 3.3 میلیارد پوند هم قیمت گذاشت و دو مشتری هم داشته است که تا الآن هنوز نتوانسته‌اند نظرش را جلب کنند.

آبراموویچ شاید دیگر اصلاً نتواند باشگاه تحت تملکش را بفروشد، چرا که دولت انگلیس او را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داده است و به این‌ترتیب تمام دارایی‌های او در بریتانیا از جمله باشگاه چلسی توقیف می‌شود، علاوه بر این او از سفر به بریتانیا و انجام هرگونه دادوستد در این کشور هم منع خواهد شد.

تحریم آبراموویچ اما روی حضور باشگاه چلسی در لیگ برتر انگلیس تأثیر نخواهد گذاشت و این تیم مجوز خواهد گرفت که به رقابت در فوتبال بریتانیا ادامه دهد، اما هیچ بخشی از درآمد‌های این باشگاه به آبراموویچ نخواهد رسید.

آبراموویچ جزو یکی از هفت فرد مرتبط با پوتین است که انگلیسی‌ها آنها را به‌خاطر جنگ روسیه با اوکراین در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. او سال 2003 باشگاه چلسی را خرید و این تیم را به یکی از قدرت‌های فوتبال جزیره و اروپا تبدیل کرد.

 باشگاه باشگاه چلسی در خصوص اتفاقات اخیر و تحریم‌ها بیانیه‌ای صادر کرد: «‌به‌دلیل مالکیت 100 درصدی آبراموویچ، باشگاه چلسی مشمول همان تحریم‌های آقای آبراموویچ خواهد بود. با این حال، دولت بریتانیا مجوزی کلی صادر کرده است که به چلسی اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خاصی را ادامه دهد.

ما امروز بازی‌های تیم‌های مردان و زنان خود را به‌ترتیب مقابل نوریچ و وستهم انجام خواهیم داد و قصد داریم با دولت بریتانیا در مورد مجوز مذاکره کنیم. 

این موضوع شامل مواردی هست که اجازه دهد باشگاه تا حد ممکن و مثل سابق به کار خود ادامه دهد. ما همچنان دستور دولت در مورد تاثیر این موارد بر بنیاد چلسی رو دنبال می‌کنیم چون این یک موضوع مهم در جامعه ماست.»