اختلاف دمایی بین دو شهر جنوبی و شمالی ایران، مشکل بزرگی بود که فولاد در آخرین بازی خارج از خانه سال با آن مواجه بود.

سفر داخلی فولاد در حد برون‌مرزی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد روز گذشته در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر میهمان تراکتور در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز بود. شاگردان جواد نکونام با کسب پیروزی دو بر یک مقابل میزبان خود 32 امتیازی شدند تا روند صعودی خود در چند وقت اخیر را ادامه دهند.

علاوه بر تراکتوری که به عقیده نکونام، تحولش فولاد را شگفت زده کرده بود، یک مشکل دیگر هم در این بازی پیش روی تیم شهر اهواز بود. اعضای این تیم که از یکی از گرم ترین شهر های ایران راهی تبریز (یکی از سردترین شهرهای ایران) شده بودند، با تغییر دمایی مواجه شدند که سفر آنها را به یک سفر برون مرزی تبدیل کرده بود!

در سردترین روزهای تبریز در ماه اسفند که دمای هوا گاهی تا چند درجه زیر صفر هم پایین می رود، فولادی ها مخصوصا نیمکت نشینان این تیم حسابی یخ زدند. بازیکنان نیمکت نشین تیم فولاد برای در امان ماندن از سرمای تبریز که تلفیقش با باد، غیرقابل تحمل ترش کرده بود به پتو پناه برده بودند.

جواد نکونام در پایان مسابقه به این موضوع هم اشاره کرده و گفت: "ما از هوای 29 درجه به هوای 2 درجه بالای صفر آمدیم و سرمای هوا نیز کارمان را سخت کرده بود." با این وجود اما شاگردان نکو توانستند به این اختلاف دمایی حدود 20 درجه هم غلبه کرده و با دست پر راهی خانه شوند.

سفر از شهری با میانگین دمایی 25 به شهری با میانگین دمایی 7 طی این چند روز، سفر به تبریز را در حد یک سفر خارجی برای فولاد کرده بود.