۳۰۷ هزار نفر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که شماره شبای خود را امسال اصلاح کرده اند، همزمان با سود عملکرد سال ۹۹ سود سهام عدالت سال ۹۸ خود را نیز دریافت کردند.

دریافت دوباره سود سهام عدالت برای این گروه | خبر خوش برای سهام عدالتی ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

۳۰۷ هزار نفر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که شماره شبای خود را امسال اصلاح کرده اند، همزمان با سود عملکرد سال ۹۹ سود سهام عدالت سال ۹۸ خود را نیز دریافت کردند.

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

 

مدیر عمل شرکت سپرده گذاری مرکزی نکاتی را در رابطه با سود سهام عدالت مطرح کرد.

محمد باغستانی در پاسخ به این پرسش که سود سهام عدالت که واریز شد مربوط به عملکرد چه دوره‌ای است؟ گفت: این سود که واریز شد مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌ها است. برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر این سود واریز شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این سود سریع‌تر واریز نشد؟ افزود: طبق مصوبه ۱۳ بهمن شورای عالی بورس این وظیفه به شرکت سپرده گذاری مرکزی محول شد. با پیگیری‌های که صورت گرفت در ۱۹ اسفند آخرین مرحله این سود توسط یکی از شرکت‌ها دریافت و عملا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شنبه این سود واریز شد. دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان به تعهدات خودشان عمل نکردند و اصلا سودی واریز نکرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف باقی مانده سود سال ۹۸ و ۹۹ چه می‌شود؟ عنوان کرد: هنوز دو درصدی که از سال ۹۸ باقی مانده که عمدتا مربوط به سود سهام شرکت مخابرات ایران بوده است واریز نشده همچنان نیز برای سود سال ۹۹ این شرکت سود خود را واریز نکرده است عملا هر زمان که این سودها وصول شود نسبت به واریزی به حساب مشمولان سهام عدالت اقدام می‌شود.