مسئولین فدراسیون فوتبال کره جنوبی چشم انتظار حضور 60 هزار تماشاگر برای تماشای دیدار با ایران هستند.

کره‌ای‌ها در تدارک کنسرت 60 هزار نفری برابر ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ملی ایران و کره جنوبی رقابت سختی برای صعود به جام جهانی به عنوان تیم صدرنشین گروه نخست از مرحله مقدماتی جام جهانی دارند. چشم بادامی ها که میزبانی این دیدار را بر عهده دارند، در پی استفاده حداکثری از میزبانی این مسابقه هستند، قرار است تا 60 هزار بلیط برای این بازی به فروش برسد.

در همین رابطه، وب سایت news1 کره جنوبی در گزارشی از انگیزه کره ای ها برای حضور در ورزشگاه نوشته است. در این مطلب آمده است: تیم ملی فوتبال کره جنوبی برای اولین بار و پس از شیوع ویروس کرونا، در ورزشگاه جام جهانی سئول به میدان می رود. این خبر خوبی برای بسیاری از هواداران فوتبال است که برای تماشای این مسابقه احساس تشنگی می کردند. علاوه بر این، حریف کره، تیم ایران است.

فدراسیون فوتبال کره جنوبی قصد دارد که 60 هزار تماشاگر را روانه استادیوم کند. در صورت موفقیت، انتظار می رود که این رویداد به بزرگترین رویداد فرهنگی و ورزشی با بیشترین تعداد تماشاگر، از زمان آغاز کووید-19 در کره تبدیل شود.

تیم فوتبال کره جنوبی به سرمربیگری پائولو بنتو، ساعت 20 به وقت کره و در روز 24 مارس (4 فروردین) نهمین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را در ورزشگاه جام جهانی سئول و در برابر ایران برگزار خواهد کرد. بلیت های این بازی از طریق "KFA PLAY" از ساعت 7 بعد از ظهر امروز به فروش می رسد.

ورزشگاه جام جهانی سئول، استادیوم بزرگی است که در پایتخت سئول قرار دارد و ورزشگاه خانگی تیم ملی کره به شمار می رود. این در حالی است که مدت‌ها بود که کره نمی‌توانست یک مسابقه خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار کند.

در روزهای اولیه شیوع COVID-19، کره مسابقه داخلی خود را در این استادیوم برگزار نکرد. بازی‌های باقی‌مانده مرحله دوم مقدماتی جام جهانی که خرداد ماه امسال در کره برگزار شد، به صورت متمرکز و در ورزشگاه گویانگ نزدیک به Paju NFC برگزار شد. بازی عراق که اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی در ماه سپتامبر بود، در ورزشگاه جام جهانی سئول اما بدون تماشاگر برگزار شد.

پس از آن بازی لبنان (ورزشگاه جام جهانی سوون) و بازی سوریه (ورزشگاه آنسان وا) همگی بدون تماشاگر برگزار شد. در نهایت بازی امارات در ورزشگاه گویانگ و در حضور هواداران کره ای به انجام رسید. بنابراین این مسابقه اولین بازی در ورزشگاه جام جهانی سئول است که در دوران کرونا و با حضور هواداران برگزار خواهد شد.

علاقه طرفدارانی که تشنه حضور در استادیوم بوده اند، داغ تر از قبل است. چرا که تیم پائولو بنتو اخیراً در هر بازی عملکرد و نتایج خوبی از خود نشان داده است و همین باعث شده تا انتظارات از کره افزایش یابد.

اگرچه حضور در قطر از قبل قطعی شده است، اما واکنش‌های زیادی از سوی هواداران فوتبال وجود دارد که می‌گویند مایلند مستقیماً از طریق اولین و آخرین فرصت برای تماشای یک دیدار از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در سئول، جشن صعود را برپا کنند و به اعضای تیم ملی تبریک بگویند. در این فضا فدراسیون فوتبال کره چشم به راه 60 هزار موج قرمز' است.

آخرین باری که بیش از 60 هزار تماشاگر وارد ورزشگاه جام جهانی سئول شدند، بازی دوستانه مقابل ایران در 11 ژوئن 2019 (60213 نفر در جریان تساوی 1-1) بود. ملاقات دوباره با همین حریف و همانطور که گفته شد، به اوج رسیدن علاقه و تشنگی هواداران برای حضور در استادیوم، باعث شده تا تحقق این رویا دور از دسترس نباشد.

در پنجمین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل امارات در آبان ماه، 30152 تماشاگر گرد هم آمدند و کنسرت گروه موسیقی و معروف BTS که در روز سیزدهم در مجموعه ورزشی جمسیل به پایان رسید، هر قسمت 15 هزار تماشاگر داشت. پس حضور 60 هزار تماشاگر در یک گردهمایی در کره جنوبی بی سابقه است.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره جنوبی گفت: ما برای بازی آماده می‌شویم به این امید که هواداران زیادی مقابل ایران به دیدار ما بیایند. با توجه به اینکه این آخرین دیدار خانگی کره در مرحله مقدماتی جام جهانی است، نتایج خوبی را در فضایی خوب ایجاد می‌کنیم. هم بازیکنان و هم تماشاگران با خیال راحت یک مسابقه را دنبال می کنند. هدف این است.

پارک کیونگ هون، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم در فضایی از حمایت بی‌نظیر صعود به جام جهانی را جشن بگیریم.