هافبک ملی پوش الغرافه قطر می گوید آن هایی که ایران را دست کم گرفته اند فقط تا اولین بازی می توانند افکارشان را به همراه داشته باشند.

 عزت اللهی: پرتغال و اسپانیا هم با ما زیاد شوخی کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزت اللهی یکی از ستاره های تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود. او که در جام جهانی گذشته نیز حضور داشت، حالا خودش را برای دومین جام جهانی آماده می کند و امیدوار است بتواند روزهای خوبی را در ترکیب تیم ملی تجربه کند.

عزت اللهی بعد از قرعه کشی جام جهانی در گفت وگو با خبرنگاران اعزامی "ورزش سه" به قطر صحبت هایی را درباره مسائل مختلف انجام داده که در ادامه می خوانید:

**بعد از قرعه کشی جام جهانی نظرات مختلفی درباره گروه ایران مطرح شده؛ نظر خودت در این خصوص چیست؟

بعد از قرعه کشی همیشه بحث هایی رخ می دهد. این طبیعی است. مشخص شدن حریفان ایران در جام جهانی اتفاق بزرگی است. از دیروز هم با برخی بازیکنان صحبت کردم؛ بازیکنانی مثل شجاع، قلی زاده و عابدزاده.اکثر بچه ها هیجان زده هستند. ما دوست داریم در جام جهانی توانایی هایمان را نشان بدهیم و مثل دوره قبل ثابت کنیم تیم ملی ایران ، تیمی است که دنیا باید به آن احترام بگذارند. در دوره قبل هم وقتی با اسپانیا و پرتغال همگروه شدیم، خیلی ها ما را دست کم گرفتند و شوخی های زیادی با ایران شد. در مسابقات اما با تلاش بچه ها و پشتوانه مردم و حمایت ها احترام دنیا را تیم ما برای خودش به ارمغان آورد.

**شوخی هایی که با تیم ملی در روزهای گذشته ، اذیتت نمی کند؟

جام جهانی جایی است که بهترین های دنیا می آیند و هیچ گروهی آسان نیست. همه تلاشمان را می کنیم تا مثل دوره قبل قبل از هرچیز مردم خود را خوشحال کنیم و احساس غرور بدهیم. بحث کری و خنده جنبه فان دارد و بعد از مدتی تمام می شود.

**شاید مسائل سیاسی میان ایران و انگلیس و آمریکا حساسیت را در این گروه بالاتر ببرد. آیا این موضوع روی شرایط تیم ملی تاثیر گذار است؟

قطعا از نظر روانی این مسائل تاثیر می گذارد. این حس در قلب همه مردم وجود دارد که ما مستحق احترام بیشتری هستیم. با این حال فوتبال یک ورزش است و جدا از هر مشکل و هر اتفاق سیاسی خواهد بود. ما فقط می خواهیم به عنوان یک ورزشکار چیزی که در توانمان است در زمین انجام بدهیم و کاری به بحث های دیگر هم نداریم. آنچه بازخورد داشته، فقط درباره احترام به تیم ملی صحبت می کنیم. 

**در روزهای گذشته برخی نشریات انگلیسی ایران را حریفی آسان برای کشورشان دانستند....

برخی کری ها در فضای مجازی پیش آمده و تیم های همگروه با ایران احساس راحتی می کنند اما به نظرم آنها این افکارشان را می توانند قبل از اولین بازی نگه دارند چون بعد از اولین بازی این مسائل عوض می شود.

**بازی اول در هرتورنمنتی شرایط سختی دارد. دیدار با انگلیس را چطور ارزیابی می کنی؟

فکر می کنم بازی اول در هر تورنمنتی فشار و استرس زیادی روی بازیکنان بزرگ دنیا می گذارد. بازیکنان بزرگ همیشه در اولین بازی شرایط سختی دارند. در تورنمنت شما باید اشتباه کمی داشته باشید. در این 7، 8 ماه باید تلاش کنیم. قطعا بازی انگلیس پرفشار و بزرگی خواهد بود. چون انگلیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. عملکرد فوق العاده ای در یورو داشتند و در جام های قبلی هم معمولا جزو 8 تیم برتر بوده است.

به همین خاطر باید تلاش کنیم و بازی تدارکاتی خوب انجام بدهیم. چون انگلیس، آمریکا و احتمالا ولز که بالا می آید از نظر فیزیکی زبانزد هستند و فوتبالشان روی مسائل فیزیکی می چرخد. باید کمک کنند تا تیم ملی با آمادگی کامل به قطر برود و پابه پای آنها بجنگیم.

**تو بازیکنی بود که در جام جهانی گذشته دروازه اسپانیا را باز کردی اما گلت مردود شد؛ فکر می کنی در این جام بتوانم گل صحیح بزنی؟

حسی که من آن لحظه تجربه کردم، یکی از بهترین لحظات زندگی ام بود. کمااینکه گل مردود شد. همین که توانستم آن لحظه را تجربه کنم این انگیزه را به من می دهد که بتوانم در جام جهانی پیش رو هم تلاش کنم تا تکرار شود و انشاالله این دفعه گلم قبول شود. البته همه اینها بعد از موفقیت تیمی برای من اهمیت پیدا می کند. چون من همیشه دوست داشتم اول تیمم نتیجه بگیرد. مهم این است تیم ملی کشورم با دست پر از زمین خارج شود و تاریخ ساز باشد.

عزت‌اللهی بعد از بازگشت به قطر در جلسه تمرینی تیمش در بازی تمرینی حضور یافت.

عکس‌های اختصاصی از تمرین الغرافه: امیرحسین خیرخواه

**24 سال قبل تیم ملی ایران با آمریکا دیدار کرده است و مردم خاطرات خوبی از آن بازی دارند. به نظرت بازهم خاطرات خوب آن مسابقه تکرار می شود؟

تیم آمریکا به دلیل خاطره خوبی که از جام 98 از آن داریم، می تواند برایمان خوب باشد و انگیزه مثبت ایجاد کند. امیدوارم در این دوره هم بتوانیم با لطف خدا و تلاش بچه ها بتوانیم دست به کار بزرگی بزنیم. کمااینکه آمریکا بسیار قابل احترام است. بازیکنان بزرگی دارد که در تیم های صاحب نام اروپایی بازی می کنند. امیدوارم بتوانیم مثل دوره قبل که با آمریکا همگروه بودیم، تاریخ ساز شویم.

**به نظرت می توانی در باشگاه الغرافه ماندگار شوی و یکی از بازیکنان باتجربه این تیم لقب بگیری؟

قرارداد من با الغرافه قرضی است. تمرکزم روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا است. امیدوارم بتوانیم در این تورنمنت موفق شویم و بقیه اش دست خداوند است. امیدوارم اتفاقات خوبی برایم بیفتد و بتوانم با آمادگی کامل در خدمت تیم ملی باشم.

**به نظرت بعد از جام جهانی می توانی به تیم های بزرگ تری در دنیا بروی؟

موقعی که به الغرافه آمدم خیلی ها خرده گرفتند. با توجه به شرایطی که در باشگاهم بود و انتقالم قرضی بود، شرایط خوبی رقم خورد. شرایط باشگاهی ام در دانمارک از نظر جدولی چندان مناسب نبود و دوست داشتم قبل از جام جهانی این چالش را تجربه کنم. بعد از مسابقات آسیایی قراردادم تمام می شود و دوباره بازیکن وایله هستم. امیدوارم در سال جام جهانی خوب کار کنم و بعد از مسابقات یک اتفاق خوب برایم بیفتد.

**حرف پایانی؟

از مردم تشکر می کنم. ما فوتبالیست ها هرچه داریم از مردم داریم. امیدوارم در جام جهانی اتفاقاتی بیفتد و خوشحالشان کنیم.