تکیه به توانایی ملت نقش تعیین کننده در حوادث میدانی دارد و حرف اول و آخر را نیروی انسانی و انگیره های ایمانی و اعتقادی مردم خواهد زد موضوعی که ظاهرا در فرهنگ کلامی رئیس جمهور اوکراین جایی ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هرمز راسخی: تقریبا چهل روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین که برای کنترل و جلوگیری از نزدیک شدن غرب و ناتو به مرزهایش انجام گرفته است، می‌گذرد.

اما سه نکته در اینجا جالب توجه است:

یک: رئیس جمهور اوکراین در پیامی تلویزیونی که در روزهای آغازین عملیات نظامی روسیه ایراد کرد، گفت کشورش در برابر روسیه تنها گذاشته شده است. امروز از سران ۲۷ کشور اروپایی مستقیم و صریح پرسیدم آیا اوکراین عضو ناتو خواهد بود؟ (اما) همه ترسیده‌اند، هیچ کدام جواب ندادند. از آن پیام تا همین آخرین مواضع تغییر خاصی حاضل نشده و زلسنکی که سایه نقش های کمدی او بر نقش امروزش نیز سایه افکنده است در این مدت چهل روزه کاری جز فریاد و گله گذاری از غرب نداشته است و احتمالا هم این رویه ادامه داشته باشد.

دو: تکیه به توانایی ملت نقش تعیین کننده در حوادث میدانی دارد و حرف اول و آخر را نیروی انسانی و انگیره های ایمانی و اعتقادی مردم خواهد زد موضوعی که ظاهرا در فرهنگ کلامی رئیس جمهور اوکراین جایی ندارد.

زلنسکی به طور مداوم در حال التماس و گله از کشورهای غربی به دلیل کمک نکردن به اوکراین است. او غرب گرایی است که در یک پیچ تاریخی حساس اصطلاحا گرگیجه گرفته و به جای ملتش به غرب اعتماد و تکیه کرد و عاقبت آن را هم به تلخی در حال مشاهده است. بامزه تر انجاست که امپراتوری رسانه‌ای در اختیار امریکا سعی می‌کند از این قربانی، قهرمان بسازد.

سه: علاوه بر اعتماد، زلنسکی کشورش را قطعه‌ای از پازل چیده شده آمریکا و چند کشور اروپایی قرار داد. به عبارت بهتر رئیس جمهور اوکراین گام مخرب‌تر از اعتماد یعنی بازیگری در یک نقشه چیده شده بدون در نظر گفتن شرایط کشور خود، کشور حامی و کشور حریف را برداشت و شرایط کنونی را برای مردم اوکراین رقم زد. | منبع: جهان نیوز