در هفته‌های گذشته اغلب از بروز وقفه‌ای کوتاه در مذاکرات وین سخن گفته می‌شود اما حالا روزنامه ایران معتقد است: مذاکرات احیای برجام به واسطه تعلل امریکا برای بازگشت تام و تمام به این توافق با وقفه‌ای نامعلوم روبه‌رو شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در هفته‌های گذشته اغلب از بروز وقفه‌ای کوتاه در مذاکرات وین سخن گفته می‌شود اما حالا روزنامه ایران معتقد است: مذاکرات احیای برجام به واسطه تعلل امریکا برای بازگشت تام و تمام به این توافق با وقفه‌ای نامعلوم روبه‌رو شده است. وقفه‌ای که هرچند رسانه‌های غربی می‌کوشند بروز آن را به یکی از موضوعات اختلافی میان ایران و امریکا بر سر تحریم نهادهای نظامی ایران از جمله تحریم سپاه مربوط کنند اما این در حالی است که این موضوع زیر سایه تأکید تهران بر رفع همه تحریم‌های برجامی و فرابرجامی تقریباً از فهرستی که مقام‌های تهران و واشنگتن پیرامون آنها به‌طور غیر مستقیم تبادل پیام می‌کنند، خارج شده است.

این روزنامه ادامه داده: آدرس اشتباهی رسانه‌های غربی برای چرخاندن اذهان به سمت ایران در حالی است که آنها یک واقعیت را نادیده گرفته‌اند و آن اینکه مذاکرات وین نمی‌توانست بدون موافقت امریکا در رفع همه تحریم‌های برجامی و فرابرجامی به نقطه‌ای برسد که همه مقام‌های ایرانی و سایر کشورهای طرف توافق از نزدیک بودن توافق سخن بگویند.