سرمربی تیم آمریکا به مسائل موجود بین این کشور و ایران و تاثیر آن روی تقابل دو تیم در جام جهانی واکنش نشان داد.

اولین اظهارنظر سرمربی آمریکا درباره بازی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در گروه B رقابت های جام جهانی 2022 با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (اوکراین/ اسکاتلند و ولز) هم‌گروه شده است. یکی از نکات جالب این گروه، رویارویی دوباره ایران و آمریکا بعد 24 سال است که سرمربی تیم آمریکا نیز در گفت‌وگویش با دنیای ورزش تورنتو  در این مورد صحبت کرده است.

گرگ برهالتر در ابتدای صحبت هایش در خصوص اصلی ترین مدعی گروه B جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: انگلیس چشم‌گیر ترین تیم ملی در تمام جهان است و معروف‌ترین بازیکنان در سراسر‌ جهان را دارد و بنابراین بازی های فوق‌العاده ای خواهند داشت.

او سپس در این خصوص که آمریکا می‌تواند مدعی صعود از گروهش باشد گفت: بله؛ به نظرم نگاهی به بازیکنان با استعدادی که در تیم داریم بیندازید؛ ۹ بازیکن از باشگاه های مطرح دنیا مانند بارسلونا، چلسی، منچسترسیتی و... . ما بازیکنانی از باشگاه های مطرح دنیا داریم که به این سبک بازی عادت دارند و ما به عنوان یک ملت این را ثابت کرده‌ایم و جام جهانی فرصت خوبی برای نمایش آن است.

گرگ برهالتر راجع به هم‌گروهی با ایران و اینکه آیا این مسابقه فوتبال می‌تواند کارکرد صلح جویانه هم داشته باشد، عنوان کرد: در نهایت همه اینها مربوط به فوتبال است. از نظر من بهترین روش نشان دادن دوستی، انجام رقابتی سخت اما سالم در برابر یکدیگر است و جام جهانی نیز چیزی جز این نیست؛ همین ویژگی آن را منحصر به فرد می‌کند. اینکه با تیم هایی بازی می‌کنی که در حالت عادی امکان رویارویی با آنها را نداری. ما ارادت ویژه ای به ایران و شایستگی هایی که به دست آوردند داریم.

سرمربی آمریکا در مورد این فرضیه که آیا فوتبال، مردم و نگاه آنها نسبت به بازی ایران - آمریکا نسبت به جام جهانی 1998 فرانسه تغییر کرده یا خیر؟ اظهار داشت: قطعا همینطور است. این نسل جدیدی از بازیکنان و مردم است. به نظر من هر دو تیم زحمات بسیاری متحمل شده‌اند و ما این رقابت را تنها به عنوان یک بازی فوتبال می‌بینیم و این همه آن چیزی است که اهمیت دارد؛ یک تیم فوتبال در مقابل رقیبی سرسخت.

وی در پایان در مورد وجه غیرفوتبالی این بازی که در شبکه‌های اجتماعی و بین هواداران برجسته شده و تاثیر آن بر نمایش دو تیم، توضیح داد: فکر نمی‌کنم این موضوع چندان مهم باشد. از آنجایی که از طرف دیگر ماجرا اطلاعی ندارم و تنها چیزی که می‌دانم این است که هر دو کشور حایگاه های متفاوتی نسبت به گذشته و سال ۱۹۹۸ دارند. بنابراین حداقل تیم ما تمام تمرکزش روی بازی فوتبال است. من فکر می‌کنم فوتبال این قابلیت را دارد که خیلی چیزها را تغییر دهد. وقتی به این رویداد و حضور همگی‌مان در این مکان فکر می‌کنم، همه ما از سی و دو کشور مختلف اینجا هستیم و جشن می‌گیریم و این خاصیت فوتبال است. از نظر من این چیزی است که نه فقط برای ایران بلکه برای سایر کشورهای مربوطه نیز اتفاق می‌افتد.