رئیس فدراسیون فوتبال کانادا از احتمال برگزاری بازی دوستانه با ایران خبر داد.

 رئیس فدراسیون کانادا: احتمال بازی با ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از مشخص شدن گروه های هشت گانه جام جهانی 2022 قطر، هم‌اکنون تیم ها به دنبال آماده‌سازی مناسب برای حضور در این مسابقات هستند؛ در‌ همین راستا میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال که برای قرعه‌کشی جام جهانی در قطر حاضر شده بود نیز در گفت‌وگویی در حاشیه این مراسم، از آغاز صحبت ها با فدراسیون فوتبال چند کشور برای برگزاری بازی های دوستانه خبر داد.

با این حال نیک بونتیس رییس فدراسیون فوتبال کانادا در‌ گفت‌وگویی با دنیای ورزش تورنتو در خصوص احتمال برگزاری بازی دوستانه بین دو تیم کانادا و ایران گفت: احتمالش هست اما مشخصا تصمیم گیری در مورد اینکه چه تیمی را برای بازی های دوستانه انتخاب کنیم به عهده تیم تخصصی ما است که در حال حاضر مشغول تدارکات فاینال جام جهانی هستند. ما همچنین یک فیفا دی در ماه ژوئن خواهیم داشت که می‌تواند فرصتی برای رقابت دوستانه باشد.

او افزود: مطمئنا جان هردمن مربی تیم و همکارانش در مورد اینکه تیم کدام کشور برای آمادگی تیم ما در ماه نوامبر بهتر است، تصمیم گیری خواهند کرد.

رییس فدراسیون فوتبال کانادا در ادامه در‌ تمجید از جام هردمن سرمربی تیم ملی این کشور گفت: اگر بخواهم از عملکرد و دستاورد جام هردمن تعریف کنم  باید بگویم چیزی که او موفق به دستیابی به آن شده، برای هیچکس دیگری در تمام جهان امکان پذیر نبود. او تیم ملی زنان و همچنین تیم ملی مردان را به جام جهانی رسانده و تنها کسی است که توانسته چنین چیزی را عملی کند.

او در‌ پایان گفت: زمانی که متوجه شدیم جان، نوعی فرهنگ و روحی خاص را برای تیم بانوان فراهم می‌آورد، دریافتیم که به چنین فرصتی برای همکاری با جان نیاز داریم تا همان روح و فرهنگ را به تیم مردان منتقل کند و خب با گذشت چند سال، او دقیقا همین کار را انجام داد و ما اکنون شایسگی حضور در صدر جدول و جایگاه اول در رده‌بندی فیفا را داریم. او اکنون این نسل طلایی از بازیکنان را به جام جهانی ماه نوامبر می‌برد.