فرهاد مجیدی سرمربی استقلال اعتقاد دارد که تیم ملی ایران می‌تواند از گروه خود در جام جهانی صعود کند.

مجیدی: خنده‌دار است استقلال در سیرجان تمرین کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از گذشت تعطیلات سال نو و فیفادِی، رقابت‌های لیگ برتر چند روزی است که مجددا آغاز شده و فردا نیز در یکی از دیدارهای حساس این هفته، دو تیم استقلال و پیکان در استادیوم آزادی و در حضور تماشاگران به مصاف هم می‌روند.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار درباره احتمال اینکه تعطیلات روند خوب آبی‌پوشان را دچار اختلال کند، گفت: قبل از اینکه درباره مسائل فنی صحبت کنم، مسئله‌ای که کمتر در باشگاه‌های ما اتفاق می‌افتد این است که اکثر باشگاه دنبال این هستند تا بازیکنان اسمی به تیمشان بیاورند ولی مجموعه پیکان این فصل را با یک‌سری جوان آغاز کرده که به آقای حسینی تبریک می‌گویم. عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و نتایج خوبی نیز در لیگ به‌دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: پیکان تیم بسیار خوبی است و ما در بازی که جام حذفی نیز با آنها داشتیم، بسیار اذیت شدیم. مطمئنا ما فردا بازی ‌سختی داریم. نه‌تنها دیدار فردا بلکه هفت بازی آینده تیم ما همگی سخت هستند و ما باید تمام توانمان را بگذاریم تا نتیجه لازم را به‌دست بیاوریم.

سرمربی آبی‌پوشان درباره اینکه در کلیپ انتخاب بهترین مربی سال اعلام کرده است آرزو دارد زمین تمرین خوبی داشته باشد و آیا زمین تمرین‌های انقلاب و آرارات نامناسب هستند، گفت: درباره انتخاب بهترین مربی سال باید ابتدا از بازیکنانم تشکر کنم. از همکارانم آقایان پین، مصطفوی، نوشادی، غلامپور، مجیدی، مرتضایی و... که در این امر خیلی به من کمک کردند، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: وضعیت زمین تمرین استقلال چیزی است که باید قبل از آغاز فصل به آن فکر می‌کردند ولی متأسفانه این کار را انجام ندادند. شاید باورتان نشود، از زمانی که آقای آجورلو تشریف آوردند، با مسئولین باشگاه استقلال 10 زمین تمرین را دیده‌ایم. زمین‌هایی که برای تمرین مساعد باشند، به زمان احتیاج دارند تا بازسازی شوند که ما این زمان را نداشتیم.

وی گفت: ما مجبور شدیم در زمین آرارات تمرین کنیم. یعنی واقعا خنده‌دار است. دو، سه زمین خوب پیدا کردیم که تیم‌های شهرستانی در آنجا تمرین می‌کنند. یعنی تیم‌های شهرستانی که در شهر خودشان دو استادیوم دارند، در تهران تمرین می‌کنند بعد تیم پایتخت‌نشین یک زمین تمرین ندارد.

سرمربی آبی‌پوشان خاطرنشان کرد: این مسئله خنده دار است و من باورم نمی‌شود که اجازه می‌دهند این تیم‌ها در تهران تمرین کنند چون حق تیم‌های تهرانی خورده می‌شود. ما چند زمین خوب پیدا کردیم که متأسفانه تیم‌های شهرستانی و صنعتی با اجاره بها، آنها را گرفته بودند. اکنون کمی شرایط زمین انقلاب بهتر شده و دیروز از آن بازدید کردیم. ولی زمین آرارات اصلا شرایط تمرین ندارد.

مجیدی اضافه کرد: من واقعا شرمنده بازیکنان هستم که غر نزدند؛ در این مدت زمین تمرین خوبی نداشتیم ولی بازیکنان با تمام توانشان تمرین کردند. باشگاه نیز تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد. ولی زمین‌هایی که انتخاب می‌کنیم، متأسفانه به زمان احتیاج دارد تا آماده شود و من فکر می‌کنم برای فصل بعد این مشکل را نداشته باشیم. چون زمین کمپ ناصر حجازی آماده می‌شود. ‌متأسفانه همان‌طور که گفتم، چند زمین تمرین خوب در تهران است و تیم‌های شهرستانی آن را گرفته‌اند. مثل این است که استقلال برود و در سیرجان تمرین کند که اصلا خنده‌دار است.

«پیکان در خارج از خانه شکست نخورده و استقلال نیز بیست و سه هفته است شکست ناپذیر بوده است. به نظر شما کدام تیم می‌تواند رکورد طرف مقابل را بشکند؟» مجیدی در پاسخ به این سوال گفت: واقعیت این است من اصلا به این مسئله فکر نمی‌کنم. اینکه بخواهم رکورد حفظ کنم. باز هم عرض می‌کنم که پیکان با تعدادی بازیکن جوان شروع کرده که به این تیم تبریک می‌گویم. آنها بدون بازیکنان سرشناس، نتایج خوبی گرفته‌اند. مهم‌ترین فاکتور این تیم دوندگی است و ما بازی سختی داریم؛ با توجه به شرایط جدول و اینکه در کورس قهرمانی هستیم، مسلما برای سه امتیاز بازی خواهیم کرد و امیدوارم که فردا بازی خوبی را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم.

سرمربی استقلال درباره احتمال بازگشت مرادمند گفت: باشگاه صحبت‌هایی را با ما کرده است ولی دقیقا نمی‌دانم این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر ولی با توجه به شرایطی که او داشته است، فکر می‌کنم که بتواند به تیممان ملحق شود. حالا منتظر هستم ببینم که باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد.

مجیدی در پایان و درباره قرعه کشی جام جهانی و هم‌گروهی ایران با آمریکا و انگلیس گفت: من فکر می‌کنم با توجه به قرعه کشی انجام شده، برای اولین بار تیم ایران از گروه خودش صعود کند.